Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Du tänker för mycket! Lyssna på köptarmen och slå till på en 12,9" Pro!

1 gillning

Skrämmande att personalen inte har bättre koll.

Ja det är lite oroväckande. På vår förskola har personalen kort på alla som vi har gett tillåtelse att hämta våra barn.

1 gillning

12,9 känns ju som att bära runt på en TV…:grin:. Mitt problem är att jag vill ha en ny iPad, en ny MBP/MBA(hatar tangentbordet) och sedan i höst en ny iPhone samt en uppsättning Arlo Pro 3. Det är liiite väl många inköp…:innocent:

Som förälder till 5 barn känner man nog igen sig lite.

Helt rätt…skyll allt på personalen…

Tycker det låter alldeles lagom!

1 gillning

Äsch då…det komme alltid mer pengar i slutet av månaden

Har också varit sugen på en iPad en tid (Android-plattorna verkar ju vara en total katastrof…) men att köpa en iPad Pro för att slösurfa i soffan och pilla på Home Assistant känns visserligen lockande men aningen overkill. Frågan är ju när den “vanliga” iPaden kommer med lite tunnare kanter och ser lite modernare ut…

Det är inte mer saker du potentiellt skulle kunna göra på iPad Pro då, än att just surfa? Tänker om du kan jobba på den tex.

Nu har jag suttit med min ipad och försökt skapa side by side fönster med chrome och teams…

Hur fan gör man?.. vad är tricket??

Ge mig en iPad!! Hoppas Macbook 12:an går sönder snart :).

Öppna ena appen, svep upp dockan och dra den andra appen till ena sidan!

1 gillning

Eller tryck cmd + space på tangentbordet, skriv in appen du vill ha till sidan (om den inte ligger som förslag redan), dra ikonen.

2 gillningar

Har du koll på om det finns något kommando för ljud och ljusstyrka?

Det är det som är problemet…:grin:

Jag skulle nog köpa en iPad Pro 11, men enn Air skulle räcka. Samtidigt funderar jag på den nyss ersatta Pro:n. Jag tycker Apple lurade hela Apple communityn genom att släppa den nya Pron:n med ganska beskedliga uppdateringar tillsammans med det nya tangentbordet. Det blev superlyckat då alla var så upphetsade över tangentbordet att även iPaden fick strålande recensioner.

För egen del kommer behovet av att mitt nya jobb sedan några månader är väldigt fritt och tar mig mellan olika punkter med en hel del mellanlandningar på olika caféer. I jobbet har jag en laptop. Nu(innan Corona) har min iPhone fått täcka all privat surfning/mejl/appar. Där skulle en pigg iPad kunna glida ned i väskan och fylla ett behov. Min MBP blir för tung att ha i väskan där det redan ligger en laptop.

Jag har ännu inte fått in de där svepningarna så att det fungerar perfekt.

Absolut. Vem borde annars beskyllas?

Ja kanske, går det att köra PowerPoint och enkelt få ut det med adapter på en TV/projektor? Annars görs det mesta i mitt jobb via webben och Teams.