Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Jääääklar vad spotify går fort på 5g…magiskt :wink:

Jag och frun kommer börja se oss om efter nytt boende i höst…jag har redan ångest.

3 gillningar

Låter allt som smurfhits? :wink:

1 gillning

Ja den prisökning som har skett under pandemin är helt sjuk.

Har bara så jäkla svårt att se användandet av 5g när 100mbit hemma räcker gott och väl för en person…

JA 5G har lägre letancy…nice… Men 1 av 100…eller kanske 1 av 1000 blir glad för en sådan sak.

4 gillningar

Man skapar behov som inte finns. Är väl samma sak med att varenda streamingtjänst för musik nu plötsligt ska ha lossless.

ah…hade inte ångest för priset…bara ångest att leta boende med frun…senast vi gjorde det var vi sjukt nära skilsmässa.
Förhoppningsvis har vi mognat lite på de 10åren sedan vi senast letade boende.

5 gillningar

True…Visdomsord.

Även där är det 1 av 100 som blir glad över lossless.

Det är ju dock inte bara det utan 5G klarar ju även fler enheter än 4G innan det blir segt på samma mast. Även för smarta klockor etc så kommer 5G dra mindre batteri än 4G. Finns många fler fördelar och Ericsson summerar dem rätt bra:

När anses utgångspriset vara ett lock pris?

Går det upp nästan en miljon så anser jag att mäklaren inte har värderat den korrekt. Men finns det några ram? 10% 20%.

Letar själv efter boende, ej gått in i någon budgivning än dock.

Det är alltid Ericsson eller andra 5G tillverkare som listar fördelarna med 5g.
Tycker du din eSim i din applewatch gör att klockan får slut på batteri helatiden? (var icke en retorisk fråga utan den fråga på riktigt för jag vet inte hur batteriet är med eSim)

Ja klockan dräneras faktiskt på batteri :slight_smile:

ah och…5g löser det?.. iofs ganska logisk. Uteffekten behöver inte vara lika stark eftersom BTS:en står närmare.

Yes! Jag tror det kommer bli kalas, 4G just nu i sthlm bland massor av folk är segt som smör stundtals så förhoppningsvis avlastar detta och gör att det blir lite mysigare. Även nice för folk som inte har fiber men en 5G mast i krokarna att kunna köra mobilt bredband och få bättre speed.

Finns det NÅGON i sthlm som inte har stadsnät?!

Tänker mer andra orter :slight_smile:

Frågan är om 5g kommer byggas där?

(@Zop kanske ska flytta denna konversation)

Jag förstår dig exakt. Vi fick buda upp till månen då lösningen var att hustrun satte en kravlista. Kan garantera att det kommer ut ett sådant hus per år i Stockholm. Då tvingas man buda tills man blöder när ett sådant hus når marknaden. Men idag känns det ändå som helt okej pris.

1 gillning

När vi letade lägenhet så var det förvånansvärt många som hade dåligt nät(läs: Comhem).
De lägenheterna ströks direkt från listan över potentiella lägenheter.

1 gillning

I sverige går väl boende priserna upp?..i dubai not so much…så du kommer INTE fåtillbaka pengara…tyvärr

EDIT: Sedan har frun och jag helt olika kriterier på hur vi ska bo… just nu har vi det väldigt bra. Bästa av alla möjligheter.

1 gillning