Vad gör ni just nu? (2019–2021)

App app app… har du aldrig sett Amerikanarna som sätter upp TV så att man får nackspärr deluxe?! :mask: :open_mouth:

2 gillningar

Haha visserligen, men det är mer i filmer sägs det.

Det är i alla fall så snacket går inom TV-branschen när vi ifrågasätter varför fyrsidig ambilight försvann eller varför man inte skickar med väggstativ och i stället slopar bänkstativ etc.

Dom har den typ ovanför den öppna spisen. WTF!:joy:

3 gillningar

Kämpigt det där, jag hade samma upplevelse i fredags, och tur var det då snö föll i helgen.

1 gillning

Sitter och funderar på vart man ger förslag till forumet… någon?

Här kanske?:

Skriver det till @Esse @Marcus_Attefors @Sevis @DennisKlarin t.ex. :slight_smile:

Bara att skicka!

En TV monterar man på väggen och sedan drar man kablarna i väggen så att den hänger helt fritt :grinning:

Förutsatt att man har gipsvägg då :blush:

Eller stenvägg :slight_smile:

6 gillningar

Det var imponerande - snyggt!

Jag har TVn på väggen med en hylla över TVn.
Borde gå att rotera bilden 180 grader och montera TVn upp och ner för ambilight till höger, vänster och under!?!

Eller seriöst går det rotera bilden på en modern Philips TV?

Jag hade blivit galen på att ha loggan upp-och-ner.

Bara sätta svart folie över den så syns den inte

Hade inte gått för mig. Jag vet ju om att den är felvänd :smiley:

2 gillningar

Eventuell kylning kan påverkas negativt också.

Jag hittade ett admin gui på en gammal samsung, där fanns allt möjligt. hade en jobbig bugg som gjorde att bilden blev “myrornas-paint-boll-krig” (massor med pixlar i färg) varje gång jag startade TV via Apple TV och fick starta om, innan bilden blev rätt. Väldigt irriterande.

Provade då att sänka upplösningen men brickade TVn istället… men den var 10-12 år gamla. så det var väl dax att byta iaf.

Hur som haver, har för mig jag såg något om rotade, men kan minnas fel.

Fick trycka någon meny + 123 + volym osv. för att komma in i den “dolda” setup menyn.

Peta näsan :smirk:bild

Påbörjar min fjärde förkylning på 6 veckor…:rage::sneezing_face::face_with_thermometer:

Jobbat lite nu på morgonen men känner mig så sjuk att jag slår mig ned i soffan och ser på V for Vendetta på Netflix istället…:flushed:

1 gillning

Usch !!!