Vad gör man i Jönköping med hund?

Hej,

Jag och frugan åker till Jönköping med våran hund och behöver lite tips.

Gränna känner vi till.

Några andra trevliga saker att göra/besöka?

Mvh

Älskar att du la den under bedrägerier haha.

4 gillningar

Haha. Lyckat av mig.. :=)

(Inga olagligheter kommer ske!)

Centrala Jönköping har promenadstråk runt Munksjön och Rocksjön om det är promenad med hund man är ute efter. Går också att promenera längs Vätterstranden.

Är det mer natur man är ute efter men inte behöva ta sig allt för långt från centrum är Stadsparken i västra delarna av Jönköping ett alternativ eller bondbergets naturreservat i östra delarna.

Här finns lite annat som kan vara aktuellt med hund:

Tack för tipsen !

Några av dessa kommer vi garanterat promenera.

Som redan nämnt, runt sjöarna är fint. Vandra längs Vätterstranden, eller sandbankarna bakom Elmia är också fint. Häggebergs och Granbäcks lövskogar är en dold pärla. Hittar man till utsikten så är dagen gjord!

Jönköping är en trevlig stad med många saker att göra och se! Här är några förslag:

  1. Spira Science Center - ett interaktivt science center med utställningar och experiment som handlar om teknik, naturvetenskap och matematik.
  2. Jönköpings Konstmuseum - här kan du se en mängd olika konstutställningar, från lokala konstnärer till internationella stjärnor.
  3. Elmia - ett mäss- och evenemangsområde där du kan se allt från mat- och hantverksmässor till musikfestivaler och motorsportevenemang.
  4. Gränna - du nämnde redan detta, men det är definitivt värt ett besök. Gränna är känt för sina polkagrisar och det finns många affärer där du kan köpa dessa läckerheter.
  5. Lake Roxen - en vacker sjö med en promenadstråk runt omkring där man kan gå med hunden och se vackra omgivningar samtidigt.
  6. Jönköpings Länsmuseum - ett museum som ger en bra bild av historien och kulturen i Jönköpings län.
  7. Jönköpings Sjöfartsmuseum - ett museum som handlar om sjöfarten och handeln på Vättern och Motala ström.
  8. Jönköpings Slott - ett vackert slottsbygge som är öppet för besökare.
  9. Rådjursparken - en park med rådjur och andra djurarter.
  10. Kinnekulle - en höjd med utsikt över området, där man kan gå och se vackra omgivningar.

Njut av er resa!

Vilken rejäl lista, men allt går nog inte göra med hund?

Men stort tack! Var mycket spännande !

Rådjursparken, vart finns den? Hittar inget när jag googlar.

Stadsparken skall det nog vara.

Kinnekulle lär du också få leta länge efter i Jönköping :joy:

1 gillning

Tur att det finns människor med hjärna, när jag misslyckas. :rofl:

Hur som helst, har ni möjlighet att lämna hunden när ni behöver äta så kan jag starkt rekommendera Bada Bing Burgers. Mycket goda burgare och härlig stämning!
Finns numer på två ställen i Jönköping, jag har bara varit på det som kallas för Öster.
https://badabingburger.se (klart flummig hemsida).