Vad fick ni i julklapp 2023

Och så har vi överlevt/avnjutit ännu en julafton och det är dags att deklarera hur snälla vi varit i år. Jag börjar!

4 gillningar

En tröja, IKEAs hub Dirigera, en Airtrim värmeväxlare så jag kan jogga även i kylan, förvaringsfodral för campingbestick och en thermos från Sweden rock shop var vad jag fick.

1 gillning

Önskade mig en lökhackare, fick en lökhackare.

3 gillningar

Högst upp tronar nog en middag på en bättre restaurang som familjen gav som ska avnjutas lite längre fram. Sedan tronar nog en Stanley Trigger Action termosmugg, 0,35 liter, hammertone green(:sweat_smile:) som vinnare.

Sedan fick jag en liten plåt med ett galler i som man kan både ha som avlastningsfat men också använda direkt i ugnen eller grillen om man vill att det man tillagar inte ska vara direkt på plåten.

6 gillningar

Ingenting. Vi har slutat med julklappar i familjen, då alla är över 18 år, konstaterade att det är ju lite dumt att bara byta pengar med att ge varandra julklappar. På jobbet så fick vi inte heller någon sedvanlig julklapp i år, vi kom överens om att vi skänker alla pengar som egentligen skulle gått till personaljulklappar till läkare utan gränser istället. Käkade faktiskt inte ens julmat, blev oxfilé provencal istället.

2 gillningar

Fick massa fina hårprodukter av frugan, en whiskey och sedan ett whiskeyset med massa olika småfalskor för provsmakning.

Fick även lite kläder och sedan några fina flaskor vin. Väldigt nöjd :heart:

5 gillningar

En byggsats och ett par skjorter.

4 gillningar

Mycket bra termosmugg! Har hunnit testa många att ha i bilen tidiga morgnar och denna har varit överlägset bäst.

Själv fick jag ett kuvert med euro i, mamma trotsade överenskommelsen rörande inga julklappar till vuxna. I och för sig med ålderns rätt, svårt att argumentera med en envis 92 åring :smile:

3 gillningar

Jag blev mycket glad för den termosmuggen då den sägs vara just så bra som du skriver. Jag har en halvbra, men den läcker värmen lite för fort för att vara riktigt bra.

1 gillning

Magiska ölglas, en whiskey, hudvård och pengar av morsan som vanligt :blush:

3 gillningar

Ingenting här heller, då vi vuxna inte ger varandra julklappar utan håller det till att vara en barnens högtid.

2 gillningar

Det är väl det som är det fina med att vara vuxen, då får man köpa julklappar till slug själv istället, då får man ju garanterat det man vill ha åtminstone. Och man behöver inte vänta till julafton :grinning:

1 gillning

Har också sådan termosmugg, fantastisk! Håller värmen väldigt länge!

2 gillningar

skjortor , kallingar, parfym , nike calm tofflor

1 gillning

Pappa har med sig en sån hit. Han är otroligt nöjd med sin!

2 gillningar

Har en 0,75 l-termos från Stanley som jag är väldigt nöjd med. Har sneglat länge på termosmuggen men inte kommit till skott.

I julklapp för egen del blev det en Aeropress och några öl. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Stenely har ju en fantastisk story som jag inte vill kolla upp men som handlar om en kvinna vars bil brann upp. I bilen fanns en Stanleymugg med isvatten. När kvinnan efter branden tog ut muggen var isen inte smält..:grin:

1 gillning

Vi delar inte längre ut julklappar i familjen eftersom alla är vuxna. Däremot fick jag ett Nivea gift set av tjejen (och hon fick en kaffepress och isolerad mugg från Bodum).
De saker jag ville ha köpte jag under black week.

1 gillning

Jag fick örhängen, Lego Technic och nya lakan.

3 gillningar

Jag fick någon badskum minns en märket, luktar gott. Rituralstvål. Mattermos och innetofflor.
Ena presenten var ett rim på något som inte var på lager som väntas komma från Vargen & Thor. :slight_smile:


PS, fick även en brännare från Satake, typ denna:

1 gillning