Tränar du inför en kommande Avanza anställning?
Då måste ju kokainet fram först.
Det kommer senare, det är ju tre veckors utbildning.
Det låter/ser galet gott ut och jag tror vi har alla ingredienser hemma. Hur gör man den?
1 barsked smör
1-2 barskedar lönnsirap
En kryddmix på kanel, ingefära & kardemumma
5cl Overproof Rum
8-10cl kokt vatten
Rör allt tills smöret smällt.
Toppa med lättvispad grädde
Jag rev lite muskotnöt över på slutet med det är inget måste.
Mums!
Vill bara tacka før allt gott du lægger upp som gør gløden til eld. <3Med hjertelig hilsen fra Trondheim.
Tack! Det ska jag nog prova ikväll. Får kanske skippa grädden om jag inte orkar ut och köpa.
Händer det att ni någonsin ganska tvärt slutar att gilla en alkoholsort? För ca 15 år sedan hände det med whiskey för mig. Jag har de senaste två-tre åren sakta börjat kunna tycka att en whiskey är ganska okej. Men inte så att jag gillar det särskilt mycket.
Under julen och inte minst ikväll känner jag att jag är färdig med Portvin av Tawnytyp. Jag köpte en flaska av väldigt hög kvalitet till jul. Först slogs jag av den höga kvaliteten, komplexiteten och känslan. Men ganska snabbt började en tanke gro, tycker jag att det är gott? Och för varje litet glas jag tagit så har det taget emot allt mer. Ikväll är jag framme vid att jag inte längre tycker om Tawny.
Det är som tur inte så mycket kvar i flaskan..
Har typ helt slutat dricka singel malt whiskey för några år sedan. Lockar mig inte alls längre. Hellre en Bourbon eller Rye.
Det där känner jag igen även om jag dricker extremt lite starksprit, desto mer vin dock.
Gillade single malt men när flyttade till USA första gången 2011 bestämde jag mig för inhemskt så kaliforniskt vin och bourbon. Efter det när det någon gång bjuds på rökiga single malt så har jag insett att jag helt enkelt inte gillar det.
Har också gjort den resan, från många år med allehanda singlemalt till Bourbon.
Makers mark har blivit nya favoriten här hemma efter många år med Laphroaig
Har aldrig fastnat för whiskey alls, bara öl som gäller här nuförtiden.
Jag har aldrig riktigt fastnat för öl, dricker det ibland men sällan. Har det nästan aldrig hemma