Vad dricker ni just nu?

Wow, tack! Jag har ofta Underberg hemma. Jag har aldrig tänkt på att använda den i drinkar. I ungdomens år testade vi en gång att hälla den i öl vilket inte var bra. Vi testade också att blanda med whisky någon gång och det var bättre men vi kom fram till att de var bättre var och en för sig. Men här fick jag lite inspiration..:+1:

1 gillning

Så lite så! Ja jag tyckte inte de där drinkarna lät så dumma faktiskt, kanske något som @Hakan_Ander redan testat?

1 gillning

Klart det går!:nerd_face:
Finns bland annat en ganska känd drink som heter Hanky Panky som innehåller gin, röd vermoth och fernet.
Så det funkar i vissa drinkar med örtkryddad sprit.

2 gillningar

Hanky Panky... Now we talking... :cocktail:

Känner du till historien bakom. Vem och var den skapades?

Tar mig en rejäl Pamloma (10cl tequila) att starta helgen med. Och för att få lite sommarfeeling i kylan.

4 gillningar

Nää, inte alls. Berätta..:smiley:

Så när dottern och jag åker till London på påsklovet blir det ett besök hos The American Bar på Savoy Hotel.:star_struck:

2 gillningar

Jag får ofta Googla dina konstverk men ibland tar jag dem direkt, ibland känner jag igen dem efter googling och ibland är det en nyhet. Den här fick jag googla även om jag borde känt igen den. Jag bilade runt på Cuba sommaren 1992(tror jag det var). Där drack vi den där och den var väldigt god. Annars var en vanlig drink där sprit och limejuice(blir det en grogg då?). Spriten kunde vara rom, vodka eller tequila.

1 gillning

Paloma är ju en ganska enkel cocktail. Tequila, Limejuice och Grapefruktsoda. Men väldigt god och alla gillar den. Perfekt att bjuda på som fördrink en grillkväll. :+1:t3:

3 gillningar

Det var en intressant historia men också lite sorglig, att hon slutade/blev uppsagd och så lite finns noterat om henne efter det.

Jag kommer definitivt testa drinken.

Även denna drink ska jag testa att få till. Som du skrev, en perfekt sommardrink.

Dagens drink! Ett glas vitt med en isbit i :joy: Glömde slänga in flaskan i kylen så vad gör man inte :sweat_smile:

3 gillningar

2 gillningar

Fick bli en Irish Coffee efter maten.

5 gillningar

Världens bästa efterrätt! Tar alltid det som efterrätt när vi är ute och käkar då jag inte gillar bakelser och sådant. Ser ruskigt smarrig ut, snyggt jobbat!

Testar något nytt. Negroni Warmer.

2 gillningar

Espresso Martini med smak av choklad och päron.

2 gillningar

@Hakan_Ander den här var ju lite cool.

https://www.instagram.com/p/C0-G-ScO07h/

1 gillning

Verkligen!:+1:t3:
Har sett den där och även andra liknande drinkar men har inte riktigt fattat vad dom använder för att skummet så fast.

1 gillning