Nä nä, det är du som behöver fundera över dina smaklökar ![]()
Då är verkligen i ditt himmelrike…![]()
Och imorgon blir det besök på två rom destillerier. Rhum Bologne och Montebello.
Planeringen pågår redan i familjen om hur många flaskor som får följa med hem. ![]()
Det som är lite roligt är ju att mycket av den ”franska” romen är svår att få tag på i Sverige.
Finna några märken från Martinique att beställa på Systembolaget men Guadeloupe är svår. Men imorgon kanske man hittar denna till betydydligt billigare pris. ![]()
https://www.systembolaget.se/5450001
Härligt att följa dig, rätt man på rätt plats så att säga.
För övrigt var det inte så många år sedan jag fick lära mig om rom av fransk typ eller vad de kallas. Hoppas du hittar något fint till ett lite bättre pris..![]()
![]()
Det låter inte som det går någon nöd på herr Ander. Verkar som du är på en riktig toppenresa ![]()
Det skulle vara en föröl, men när jag i lugn och ro kommer till puben är alla där, jag är sist..![]()
5 minuter och en halv Pint senare är jag i fatt..![]()
Lite OT men bästa ölstället ![]()
hade hellre suttit där än på ett regionaltåg
Är du möjligtvis på Mackinlays Inn? Ser väldigt mycket ut så.
Alternativt The Flying Scotshman.
Tudor Arms..![]()
![]()
De har ju en del drinktips på hemsidan.
Bäska droppar, du har ju otur när du tänker ibland
Vill man dricka sånt så dricker man fernet, sen gammalt.
Jag brukar marknadsföra Bonterra..![]()
Beska droppar är kungligt. Perfekt för matsmältningen.









