Vad dricker ni just nu? (2024)

Nä nä, det är du som behöver fundera över dina smaklökar :wink:

1 gillning

Rude Boy Tings.:laughing:

3 gillningar

Rhum Agricole i BIB om man tycker en flaska är för lite. Olagrad rom på 50-59%.:rofl:

1 gillning

Rum Punch med ananas och passionsfrukt.
Köpt på den lokala marknaden.

3 gillningar

Då är verkligen i ditt himmelrike…:+1:

1 gillning

Och imorgon blir det besök på två rom destillerier. Rhum Bologne och Montebello.
Planeringen pågår redan i familjen om hur många flaskor som får följa med hem. :grin:

Det som är lite roligt är ju att mycket av den ”franska” romen är svår att få tag på i Sverige.
Finna några märken från Martinique att beställa på Systembolaget men Guadeloupe är svår. Men imorgon kanske man hittar denna till betydydligt billigare pris. :sunglasses:
https://www.systembolaget.se/5450001

Härligt att följa dig, rätt man på rätt plats så att säga. :grin: För övrigt var det inte så många år sedan jag fick lära mig om rom av fransk typ eller vad de kallas. Hoppas du hittar något fint till ett lite bättre pris..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Det låter inte som det går någon nöd på herr Ander. Verkar som du är på en riktig toppenresa :slight_smile:

1 gillning

Det skulle vara en föröl, men när jag i lugn och ro kommer till puben är alla där, jag är sist..:flushed:
5 minuter och en halv Pint senare är jag i fatt..:grin:

4 gillningar

Lite OT men bästa ölstället :wink::beers: hade hellre suttit där än på ett regionaltåg

1 gillning

Är du möjligtvis på Mackinlays Inn? Ser väldigt mycket ut så.
Alternativt The Flying Scotshman.

Tudor Arms..:muscle::beers:

1 gillning


En suris á la @RolexJocke

4 gillningar

De har ju en del drinktips på hemsidan.

https://www.skrewballwhiskey.com/en/recipes/

1 gillning

Guinness!


4 gillningar

Till maten.

Efter maten.

2 gillningar

Bonterra en favorit och vet inte just nu om du tipsatom den :blush:

1 gillning

Bäska droppar, du har ju otur när du tänker ibland :sweat_smile: Vill man dricka sånt så dricker man fernet, sen gammalt.

Jag brukar marknadsföra Bonterra..:blush:

1 gillning

Beska droppar är kungligt. Perfekt för matsmältningen.