Vad dricker ni just nu? (2023)

En lördags suris.

8 gillningar

I thaimat funkar det med jordnötter eller cashewnötter, men annars är nötter i mat big nono för mig iallafall.

1 gillning

Jordnötssås är ju så gott.

2 gillningar

Nja, tycker det blir lite för fett.

Denna var riktigt god, lite syrlig.

6 gillningar

Yuzu i öl ger bra syrlighet. Har gjort Yuzu-ipa ett par gånger. Perfekt sommaröl. :slight_smile:

1 gillning

Finns det någon X-faktor där kaffesuget överstiger antalet klumpas mjöl som gör detta ok att dricka?

Nej. Därför man skippar mjölk i kaffet. Då riskerar man inte såna fadäser. Slutade med mjölk i kaffet för några år sedan pga det där.

1 gillning

Det är bara att dricka. Det där är för lite för att påverka smaken. Tänk på miljön. :grin:

Måste ju säga att jag är lite besviken på att du inte har en grön kaffebryggare :wink:

Grön mjölk iaf!

1 gillning

Den lime-gröna moccamastern är lite för dominerande till och med för mig !

1 gillning

Började aldrig. :rofl:

Har aldrig börjat med kaffe :wink:

2 gillningar

Hur kommer du igång på morgon? Uppåttjack? :joy:
image

1 gillning

Iom att jag aldrig börjat med kaffe så behöver jag inte det för att komma igång :smiley: Kör te till frukosten på jobb sen

Det där är dock spännande, när jag sitter hemma och jobbar, som jag för det mesta gör, så räcker det med en kopp kaffe på morgon sen är jag nöjd. De få gångerna jag är inne på kontoret, blir det lätt 10 koppar på en dag. Då är det inte för att man behöver komma igång, snarare blir det en social grej med mycket fika iom att man så sällan träffar kollegorna :smiley:

Samma här! Blir konstant ifrågasatt. :joy:

1 gillning

Man fr höra att man ”inte vuxit upp”. Brukar säga att vi är lite mer sofistikerade bara :smiley:
Förstår dock inte vissa som ska tvinga i sig kaffe bara för att ”lära sig” dricka det. Tycker man inte det är gott så är det väl bara låta bli att dricka det :smiley:

1 gillning

Nej precis! Men det har blivit mer accepterat de senaste åren i alla fall men när jag började jobba fick man höra det hela tiden.