Vad dricker ni just nu? (2023)

Vafan, man blandar inte konstiga saker i julmust.

Den måste jag testa😃
Kanske en konkurrent till trocamust?

1 gillning

Enligt mig så är Trocamust mycket godare.

2 gillningar

Troccamust är bara fel. :nauseated_face:

Mycket god, tydligen 12500 flaskor producerade, är det mycket eller lite @xms67?

4 gillningar

Lite som frukt på pizza!

Frukt i mat överlag går fetbort. Fast måste jag välja så tar jag hellre ananas än banan faktiskt.

Minns när jag var på middag för många år sedan hos min dåvarande tjej. Första gången jag träffade föräldrarna och allt gick toppen tills efterrätten kom in, det skulle bjudas på Gino.

Snäll (och feg) som man var då så sa jag ingenting utan tvingade i mig den där tallriken full med varm frukt och sötsliskig choklad. Har aldrig varit så nära att spy på grund av "mat" förut. Var en hemsk avslutning på en i övrigt bra kväll och jag minns fortfarande hur jag rapade den där varma frukten hela kvällen sen.

Fruktansvärt minne. Fruktansvärt.

3 gillningar

Jag har en liknande skräckupplevelse, när jag var ny på förra jobbet skulle en dåvarande kollega bjuda på lunch en dag. Vi åkte till Pizzeria Stjärnhuset i Barkarby, han sa att jag skulle få smaka den godaste pizza jag nånsin ätit, visade sig att han beställde en pizza med curry och banan till oss båda. Fy helvete, tvingade i mig den men sen satt jag hela eftermiddagen på jobbet och rapade den där vidriga smaken. :nauseated_face:

Att beställa för andra borde vara olagligt!

1 gillning

Ja. Ungefär som när någon ska bjuda på fireball shots på krogen, dessa personer hatar man.

Syrran var på AW igår och dom beställde shottar till alla även om några inte ville ha…
:poop::poop::poop:

2 gillningar

Ja, man kan ju fråga först iaööafall

Det gjorde dom men sket it.

Så länge de som inte vill ha inte behöver betala för dem är det väl ok.

Nummer ett och nu nummer två.
Den första gjorde det den skulle känner jag, varm om kinderna.

6 gillningar

Jag var på en sommar koloni 6-7 år gammal och blev mer eller mindre i tvingad filmjölk, kan inte ens lukta på filmjölk än idag.

1 gillning

Idag öppnar vi några flaskor av det här som fått ligga och mogna ett tag.

9 gillningar

När jag var liten så följde jag och kompisen med hans pappa på jobbet, han var teknisk chef på kommunen och de skulle köra ut nya bänkar till några olika hamnar på öarna utanför stan.
Till lunch hade de caterat(?) rostbiff och mimosasallad, kan ha funnits potatissallad också men minnet sviker.
Mitt tydligaste minne är hur jag spydde av den där jävla mimosasalladen, fy fan😂
Där håller jag med er om frukt i mat, även om jag uppskattar banan och annanas :nerd_face:

Är ni mot nötter i mat också?

1 gillning

Nötter i mat funkar.