Friterat dubbelpanerad kolja. Blir fisktacos
Entrecote med hemslagen bea (mycket överskattat). Till det ett vin som var ganska dyrt med tanke på namnet.
Wagyuryggbiff med grönpepparsås och färsk sparris, självklart avnjuter man en Black Stallion Napa Valley till det.
Finns en anledning varför varje restaurang slår egen bea istället för köpa. En egen bea är 10000% bättre än köpa (om man får till den.) Vad saknades i din enligt dig?
Ska testa den nästa gång.
Är ingen storkonsument av majo, skulle tro att det är fem år sen jag köpte en burk senast.
Jag hoppas det inte är den som gårut 12/26?!?!
Vet faktiskt inte om det är den amerikanska eller japanska (etiketten tar man ju bort när man tar den ur påsen) men gissar att det var amerikansk denna gång. Har inte känt någon smakskillnad och den här kommer från en “vanlig” matbutik inte från H-Mart (den stora koreanska matkedjan) som vi brukar köpa den från.
Har du provat Jureskogs? Det är min favorit.
Enligt @Marcus_Attefors ska denna vara bäst men jag har inte fått slag på den än.
Den är maaaaagisk!
Tror inte det. Skall sättas upp på listan. Får väl smyga med den när jag är själv ![]()
Det är det bästa, då slipper man bjuda bort halva burken. ![]()
Problemet är att hon har ett, minst sagt, fördomsfullt förhållande till halvfabrikat ![]()
Är det @Stefan_Sandstrom's ex du stöter på? ![]()
![]()
Då gjorde du den hemslagna bean fel.
EDIT: Bra vin då. Kanske lite för fruktigt i min smak.. Men gött ändå
För att vara överkritisk: Va i helavärlden gjorde du med sparrisen?! Kanske är bilden som blev knas men den serut att vara kokad i 10minuter för att sedan hyvla parmigiano över den så den smällt och skapat klumpar.
Det var verkligen ingen färdigsås, matlagningsgrädde, grönpepparkorn mortlade och marinerade i whiskey, kalvfond, lite vitlök, lite salt och peppar, that’s it. Sparrisen var kokad i typ en minut, parmesanen är ordentlig 36 månaders parmesan inköpt i Italien.
Utklädd i en äkta Ferrari jacka. ![]()
![]()
Ah huvudsaken den blev gött å du blev nöjd ![]()