Sen sushi lunch idag!
I dag blir det inget alls förutom kaffe och vatten. Startar året med en +36 timmars fasta. Har inte följt min diet (skippa det mesta av kolhydrater typ bröd, pasta, potatis och ris, och fokus på kött och grönsaker. Så för att nollställa efter jul och nyårs frossandet i allehanda kolhydrater så börjar jag med fastan. 40 kg borta, 20 kg kvar till målvikten.
Skulle jag tappa 60kg så skulle jag väga 5kg
Du kan få ge mig dina 20kg som du vill bli av med!
Skickar dem med Postnord. ![]()
Buldak är det ända rätta svaret! ![]()
Lite svensk ryggbiff med sötpotatispommes och en improviserad sås med rödvin och grädde och vitlök o kryddor.
Och Napa Valley till det ![]()
Är inne i en Napa Valley period just nu. Tidigare var det Chateauneuf du Pape som gällde, vilket jag fortfarande älskar, men just nu är det Napa Valley som gäller. Går ju ändå i @xms67 s vinskola. Nästa gång det är dags att utveckla smaklökarna ska vi tydligen till Australien ![]()
Trevligt ![]()
Barossa då antar jag ![]()
Det får du fråga @xms67 om, jag är lyckligt ovetande ![]()
Vi ska inte överdriva mina vinkunskaper, men absolut Barossa. Jag tycker dock att det finns några intressanta producenter i Australien som man kan ”följa” i sitt utforskande. Man hamnar ofta i Barossa, men det är inte den stigen man vandrar.
Italienskt det bästa ![]()
Klistermärket för i helvete!

Jag är så dålig på att fota mat så det blir som det blir. Till förrätt blev det löjrom med tillbehör.
Som mellanrätt blev det Hummer och krabba.
Till varmrätt blev det kammusslor och räkor i chili och vitlök. (Bilderna ser mer ut som efter vi ätit än innan så vi avstår dem ![]()
)
Till avslutning två fantastiska ostar, en långlagrad Cheddar med tryffelhonung och en mycket fin Roquefort med chilimarmelad till detta åt vi salta pinnar.
Verkar som vi överlever även idag..![]()
![]()