Hängmörad Entrécote med sötpotatisfries, slängde ihop en vitlökssås med vitt vin och mascarpone till, blev riktigt bra.
Vad blir det till huvudrätt och dessert?
Blev en sallad till också, men censurerade bort den för att vissa fossila gubbar blir så upprörda då. Blir en morotskaka till efterrätt sedan.
Gå o drick en kopp pulverkaffe med Rolle istället.
Den där med några rivna vitlöksklyftor i grekyoughurt är ![]()
Aviko Fries och hellmans, helvete försöker du ge @Stefan_Sandstrom en hjärtattack? ![]()
Första burken Hellmanns i mitt kök, definitivt inte den sista, och Aviko Fries är Guds gåva till mänskligheten. Om det kostar en hjärtattack så är det priset man får betala ![]()
Vad gör du uppe nu förresten? Klockan är över åtta ![]()
Aviko gör ju bäst pommes, nu får du ge dig. ![]()
Hellmans är bra men uppgradera till KewPie och du kommer aldrig äta annan majonäs.
Jag kan förstå att folk tycker hellmans majjo är god. Den inehåller socker vilket många tycker är gött..
Men att den sedan inehåller e385 (jag har inget emot e ämnen.. men just denna känns onödig i en majjo ) och ättika (ättika…i en majjo?!?!?!?!? )… och “fake arom”
Den innehåller så mycket som inte hör hemma i en majjo. Jag är väl lite så att man ska inte kalla saker tex majjo om det går så långt från orginal receptet… jag menar.. SOCKER I EN MAJJO?!?!?!?
Säger som min godvän Nathen:

Exakt den ![]()
Jag tror jag slukar en sådan där burk i veckan typ ![]()
Är det inte för att den ska hålla längre?
E385?. Jo det är antioxidationsmedel som har konserveringsmedel. Men jag tror de primärt har det för att den inte ska tappa färg för de har citron i receptet som har koncerverings funktion.
Vad står det för hållbarhet på förpackningen?
Har du ingen hemma du kan kolla på? Hittar ut själv.