Vad blir det för mat?

Spaghetti Bolognese

6 gillningar

Aslätt att baka ut

2 gillningar

@Marcus_Attefors som är i farten igen?

4 gillningar

Tack

1 gillning

Återkommer till Kewpie-debatten. Köpte ny i förrgår och kom ihåg att kolla vilken variant det är och det är den som är gjort i Japan. Utgångsdatum i slutet på oktober och inga konserveringsmedel så den stora skillnaden mot hemmagjord måste vara pasteuriserade ägg och vinäger.

Frugan 3d-printade också en liten söt hållare som håller den upp-och-ner när det börjar vara lite mindre kvar.

4 gillningar

Var riktigt länge sedan jag köpte Kewpie…. Man kanske ska köpa en för att testa. Men annars så är det nästan exakt sådär jag gör min majjo…förutom MSG iofs. Men ska börja använda det tror jag. Kör oftast på cider vinäger…. mums.

1 gillning

Tänkte precis också på MSG igår när jag läste innehållsförteckningen. Borde köpa lite och använda hemma.

1 gillning

Kan vara det vidrigaste som någonsin lagts på pommes. Fick en flashback av Oboy jordgubb​:face_vomiting:

2 gillningar

Lasagne

3 gillningar

Igår blev det pokebowl. Har faktiskt aldrig gjort det själv förut, men det blev helt okej. Fick dock inte tag i någon färsk mango, så jag bytte ut mangon mot plommon istället, det funkade bra det med.

2 gillningar

Rena hälsokuren.

8 gillningar

Schweinzhaxe med @xms67 :ok_hand:
Nu blir det en liten eftersläckare.

8 gillningar

Det här gör vi bra..:grin:

Älskar att ni käkar tillsammans men snackar här, det är bubblankärlek!

6 gillningar

Två introverta möts i verkliga livet, pratar via forum..:sweat_smile::sweat_smile:

2 gillningar

Vi snackar bara skit om Attefors som vägrar dyka upp :joy:

1 gillning

Helt rätt! Ni hade inte kunnat hantera en kväll med Attefors ändå :joy:🫪

4 gillningar

Steker ryggbiff

6 gillningar

@xms67 notera att det är rostfri panna :nerd_face:

Fetaostkräm, sparris, ungsrostad potatis och morot och en köttabit

8 gillningar

Lite fläskfilé, pommes och chilibea.

3 gillningar