Vad blir det för mat?

Hehe, Airfryern är perfekt till en portion pommes. Men som att beställa ett fartyg för att transportera en kartong..:sunglasses::sweat_smile:

Även till familjen faktiskt! Vi är ju fyra här hemma, dock inga större barn än men grabben äter mer än mig och frugan och vi klarar oss faktiskt. Dock kör jag den senaste Xiaomi med lite större korg.

1 gillning

Vi är ju tre här hemma och har testat pommes åt oss. Det fungerade, men tog längre tid än i ugnen om man inte räknar in uppvärmningstiden.

Så pass alltså? En full korg går rätt snabbt tycker jag. Största fördelen är ju att man får ugnen ledig till tex kött =)

Unnar mig en @Marcus_Attefors Special.

3 gillningar

Hoppas att det är en bild du snott från nätet. Kommer beställa något riktigt obehagligt åt dig på nästa bubblanträff annars!

Såg du att statsministern kladdar ned sin pizza med bananer och sådant? Inte min statsminister..:sunglasses:

1 gillning

Äkta sunkpizza från södra Stockholm. :pineapple::banana:

Vilket säljsnack. De äter ju samma mat som alla andra kor. :laughing:
Föräldrarna hade alltid nån fjällko i besättningen när de bedrev jordbruk. Bästa ledarkorna.

1 gillning

Kniv i pizzan med?

Nej nej, min hade bara ätit gräs vid ensliga fäbodar och lyssnat på vallpojkens blåsande i näverluren. :cow2::grin:

Men köttet är en snackis sedan några år i ”köttvärlden”.

Typ:

Lite gamla, men jag träffade för ett par år sedan en inköpare till en av de butiker som säljer mest riktigt bra kött i Stockholm. Han pratade om fjällkor som det som han skulle vilja ta in men att det är svårt då det är så små volymer. Sedan dess har jag haft span på gamla fjällkor..:blush:

Låter mer som att du beskriver falukorv? :sweat_smile:

1 gillning

Och jäntor :joy:

Är gräsänkling några dagar så inte så mycket matlagning och idag blev jag sugen på indiskt.
Gick all in med två rätter, två olika naan och samosa på det. Landade på nästan 500:-.:joy:
Men gott är det och har både nattamat och lunch imorgon.:sunglasses:

11 gillningar

Ryggbiff med grönpepparsås, klyftpotatis och ceasarsallad. Blev gudomligt gott :ok_hand:

8 gillningar

Då har du väl mat imorgon också antar jag? Och lite till. :slight_smile:

1 gillning

Äntligen lite sötpotatis. :joy:

5 gillningar

Gårdagens middag

Squashbiffburgare med toast bröd.

Kul att laga mat, men inte så snabb :sweat_smile:





7 gillningar

Hemgjord ceasarsallad :blush:

5 gillningar

Ost och skinkpaj med en vitlökssås och en stor sallad :yum:

9 gillningar