Vad blir det för mat?

Den kunde nog jag gått igång på. :joy:

2 gillningar

På din tid fanns det inte vare sig microvågsugnar eller kyl/frys, så jag gissar på att man fick dricka mjölken spenvarm också? :wink:
Kall pizza dagen efter är för övrigt grymt gott :ok_hand:

Det blev superbt :ok_hand:

3 gillningar

Matt Mitrione Oops GIF by Nickelodeon at Super Bowl

1 gillning

Min tid är nu och det kommer du att förstå när du blir vuxen. :joy::joy:

Tyckte du snackade fläskfilé, eller är det så du stavar till tapas? :joy::joy:

Helstekt. Ibercofläskkarré med airfryade potatisskivor och vitlökssås. Det blev den godaste gris jag ätit.

3 gillningar

När vi var ute på krogen förr i tiden så blev det ibland en pizza till nattamat innan man åkte hem. En god vän till mig köpte alltid två pizzor då, klippte en på natten när han kom hem och sen åt han den andra kall till frukost, så har hört att kall pizza kan bota bakfylla! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Var är tomatsåsen? :nerd_face:

Pizza Bianco med västerbottenost, grönkål, buffelmozzarella, chiliflakes, citronzest och picklad schalottenlök :heart_eyes:

6 gillningar

Vilken upplevelse på Restaurang Fei
7 rätters med dryckesmeny.







11 gillningar

Sniglar..:yum:

6 gillningar

Friterade sniglar? Jag har bara ätit sniglar med någon form av vitlökssmör vilket var gott.

Det är ett extremt gott lock som består av rostat bröd. Men baksidan har en lite degig konsistens. Så traditionella sniglar med lock..:sweat_smile:

1 gillning

Är det en sak som inte drabbar dig så är det dålig mat iallafall. Lät väldigt gott :blush:

1 gillning

Världens bästa söndagsfrukost :blush:

5 gillningar

Senap då, massor med senap!

Senap? På vad? Känns inte som att senap passar ihop med något av detta :open_mouth:

Blir långkok idag. Gav mig på att göra denna. Tänker mig att det ska få stå på låg värme i 4-5 timmar.

1 gillning

Spännande och lite tillkrånglad, typ ”hemmagjord buljong” som dessutom kombineras med oxfond. Jaja, gott blir de nog..:+1:. Chili i matlagning är svårt. Kan lätt koka bort en hel del av hettan men andra gånger bir det starkt så man svettas..:sweat_smile:

Det här har jag aldrig sett tidigare: ”OBS! Chilin måste kokas i ickeemaljerad gjutjärnsgryta för smakens skull.”