Så kan det såklart vara. Jag har varit där flera ggr, typ 8-9, och en gång var köttet lite tråkigt/smaklöst.
Har ätit där kanske 10 gånger och det har varit helt jävla otrolig kvalité varje gång. Otroligt fint kött som de verkligen vet hur man tillagar.
@Hakan_Ander vi ska se Nicklas från Göteborg på Lisebergsteatern på lördag. Några tips på mysiga restauranger?
Vi har även bokat chefs table på Totale i maj. Käkat där?
Är ni i dom krokarna finns det två på Södra vägen jag kan rekommendera.
Kaifo och Brasserie Lavette.
Den ena är asiatisk fusion och den andra klassiskt brasserie. Råbiffen på Lavette levererar alltid och entrecote för två på Kaifo är makalös.
Totale är gött, bra pizzor och övriga menyn håller bra klass
.
Vilken typ av mat är ni sugna på?
Som @Hakan_Ander skriver så är Kaifo riktigt bra.
Ett ställe som jag var på med jobbet för ett tag sedan var riktigt trevligt:
Kairo testade vi innan Bruce efter tips här. Tror t.o.m. att det var du som tipsade då med
Eller om det var @Freddeuce
Ska spana in Lavette och Pivo!
Tack @Hakan_Ander och @bjorsi
Edit: vi bestämde oss för Lavette men inga tider som passade på lördagen ![]()
Mr P eller Toso är annars trevligt.
Men som jag nämnde ovan, Pivo
Kaifo var riktigt bra.
Fick det tipset av @Hakan_Ander
Tror jag är lite sent ute. Fullbokat på alla tips ![]()
Blev ett ställe som heter The Parlour. Några erfarenheter? ![]()
Gillar ni pizza kan jag rekommendera Bov Disco Bar som är runt hörnet på Taifo. Det är en systerrestaurangen till den ”bedömda” BOV som är känd för sina napoletanska pizzor. Även restaurangen Bulldog ett kvarter därifrån har riktigt bra pizza med SM vinnaren 2023 som pizzabagare.
Nix, har inga erfarenheter av det stället. Familjen brukar leverera annars
https://www.restaurangfamiljen.se/
Då kan han ta en drink av Tom Surma. Mycket trevlig och duktig bartender med bra musiksmak.![]()
Man skall väl inte äta pizza när man kommer till Göteborg med alla bra restauranger som finns.![]()
Fiskpizza..?![]()
Om det är riktigt bra pizza så varför inte ![]()