Vad blir det för mat? (2023)

Mina föräldrar är på besök. Ikväll bjöd jag dem på pizza. I all hast glömde jag att lägga tomaterna på avrinning, så det blev lite slafsigare än vanligt. Gott ändå.

Just den här hade mått bra av att skjutas in nån centimeter till i ugnen, lite blek på den del som var närmast luckan.

På lördag ska jag till en kompis som köpt en Ooni för att testa med mina degar. Det ska bli intressant, får se om jag blir mer eller mindre sugen på en egen :grin:

7 gillningar

Ser stan ut som mozzarellan har runnit lite med. Skivar alltid upp den någon timme innan och lindar in i en handduk :ok_hand: Klart du ska ha en Ooni!

Nja, kanske. Mozzarellan skar jag upp och lät rinna av ca 3 timmar, då var den ganska fin, som jag brukar vilja ha den. Testat nåt märke på Willys nu, den är helt OK, annars köper jag Ica Basic, den håller inte lika mycket vätska.
I just detta fall är jag ganska övertygad om att tomaterna var orsaken, men inget jätteproblem egentligen för min del, det ser bara tråkigare ut på bild :grin:

1 gillning

Beställt sushi från Satzuma i Årsta. Bästa sushin söder om söder enligt mig.

(Black Milk är överskattade.)

@xms67

3 gillningar

Spännande. God spis..:+1:

1 gillning

Första och absolut inte sista pizzan på stenen som jag inhandlade igår. Det gick fort på grillen så den blev lite bränd i botten. Men var god ändå.

14 gillningar

Vill minnas att du är italienare, kör Fiat så att göra en pizza är väl en piece of cake för dig. :joy::joy:

1 gillning

Pizzasten på grillen, det var där det började en gång i tiden. Det är lite som att börja röka hasch och sedan levla upp till kokain :joy: Inom ett halvår har du en dedikerad pizzaugn​:joy:

4 gillningar

Min tanke exakt. Fnissade och tänkte: Vi är alla barn i början...

Klockrent!!.

Hur gjorde du degen?

1 gillning

Vad bra den blev.
Var lite försiktig med socker i degen för ooni... Bränner lätt i höga temp.

Tack för tipset. Har lite honung i. Får se hur resultatet blir ikväll :grin:

2 gillningar

Posta gärna! :slight_smile:

1 gillning

Det stämmer men ändå blev det inte perfekt första gången. Kanske är mammas svenska gener. :thinking: :grinning:

1 gillning

Haha ja vi får se. :grinning:

1 gillning

Nästa steg blir kalljäst... Välkommen till din nya hobby

2 gillningar

Okej tack. :grinning:

1 gillning

Blir grillat idag, kör Sean Banan style! :stuck_out_tongue:

8 gillningar

I'm out.

Awkward Season 4 GIF by The Office

1 gillning