Vad blir det för mat? (2023)

Fick bli ett oxfilé tefat med bea på sidan.

7 gillningar

Lax!

Kocken Esse..:clap:

Det där med att steka tills det lossnar fick jag lära mig av en kock för några år sedan. Mycket bra tips. Men jag har fått för mig att det fingerar på gjutjärn och bra "teflon". Teflon ska det ju inte fastna i men slitna pannor funkar ju inte som de ska och många av oss sitter med slitna pannor..:man_shrugging:.

Men frågan är om jag har rätt? Om man har en dålig teflon, funkar det där också?

Det fungerar på slitna pannor men det får bryna lite extra och kanske behöver lite lite hjälp.

1 gillning

Var och provade Holy Smoke utanför Höganäs i helgen. Herrejäklar vad bra!



10 gillningar

Trodde först det var Rökstugan här i Ume när jag såg brickan. Röker Holy Smoke också maten själva i lokalen?

Yes, det har två stora rökar på plats

3 gillningar

Härligt. Blir ju en extra ingrediens då det luktar så gott i lokalen också.

Ser ju kanon ut. En tur till Nimis med kanske :slightly_smiling_face:

Nej, denna gången blev det bara ett lunchstopp innan vi drog vidare för att se mesta mästarna vinna mot Halmstad :wink:

1 gillning

Lite stuvade makaroner med falukorv.

10 gillningar

Lasagne

9 gillningar

Slängde ihop en nyttig och god fiskgryta.

6 gillningar

Tacos

8 gillningar

Förutom den hemska tvålen på toppen, så såg det där riktigt smarrigt ut. Måste nog göra tacos till helgen faktiskt. Det var en ny variant med hela köttbitar, vad kör du för kött och krydda på dessa? Jag brukar varva med köttfärs och strimlad kyckling :slight_smile:

Kyckling Kiev med ugnsrostade rotfrukter från HelloFresh blir det idag :beer:

7 gillningar

Du får ringa Trivs pub i gävle och fråga :slight_smile:
Tror köttet var någon flanskstek.

Sushi fat och glöggmuggar gör upplägget :blush:
Kvällens överaskningsglass

7 gillningar

Min frukost nästan varje dag, proteinpannkakor med färska bär och sockerfri chokladsås, barnsligt gott faktiskt :blush:

5 gillningar

Blev några schnitzlar.

8 gillningar