Vad blir det för kaffe?

Godmorgon, mäter alltid vattnet till 95°. Häller i en press, väntar 4,1 min, Sen pressa :star_struck:

Hmm tas bilder bort efter x antal månader? Flera trådar där bilder inte går att se längre

2 gillningar

jag gör alltid dubbel espresso bas så 18g

2 gillningar

Bilderna ska komma tillbaka har de lovat:

1 gillning

Gevalia instant.

5 gillningar

Oranga påsen, Colombia?

Nix, mellanrost.

2 gillningar

Körde Garants instant eko, god

Jag gillar Gevalias instant, grymt smidigt när man bara vill ha en kopp lite snabbt. Folk som inte smakat blir oftast positivt överraskade. Finns många som minns när Nescafe kom och det var ju inte kaffe. Tror det fortfarande satt djupa spår i folk att snabbkaffe inte är drickbart.

1 gillning

Aa precis, köpt några Gevalia eko brygg, men blev luuuurad… plattare förpackning än normalt. 425g! Helt fel jö… så nu är det hård bojkott på Gevalia.

Kan rekommendera både garant brygg och instant. Har några mörkrost som ska testas också

1 gillning

Där ser man, har inte testat så mycket andra utan kör på säkra kort i vanlig ordning. :joy::joy:

2 gillningar

Kommer ni ihåg den där djävulska handjagade kaffekvarnen jag köpte? Jag gav bort den till nästa generation, de kan behöva jobba lite…:sunglasses:. Det visade sig att han omedelbart kopplade en liten skruvdragare till den när han ska mala…:flushed:. Alltså, är de otroligt mycket smartare än oss eller bara ännu latare…? :sunglasses::grin:

4 gillningar

Som man säger “Ge en lat person ett svårt jobb, så hittar han ett lätt sätt att göra det på.” :wink:

1 gillning

:+1::grin:

Gjorde så med en sådan handvevad potatisskalare för färskpotatis. De var populära 80-talet. På den tiden var det dock en vanlig borrmaskin. Det funkade ett tag, sen gav växeln upp. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Potatisskalare med växel. Vilken grej! :wink:

Vad säger kaffe-folket om det här? :thinking:

https://instagram.com/guterosteri

Det fatlagrad? Jag såg det och blev lite nyfiken. Samtidigt inser jag att jag är lite konservativ, vet inte om jag vill förvränga kaffesmaken?

1 gillning

Precis! Kanske skulle varit lite tydligare :stuck_out_tongue_winking_eye: Föräldrarna hade nåt pulver man la i kaffet förr som gav en riktigt god “Irish” smak, tänkte om det kunde påminna om det :thinking:

Jag skulle gärna prova, men inte en hel påse. Framför allt om de själva säger att det kanske inte är morgonkoppen. Risken är att bönorna hinner bli gamla då hemma hos oss. Kan tänka mig att prova en kopp om jag skulle springa på det någonstans. Oftast gillar jag kaffe som smakar kaffe :blush:

3 gillningar

Köper mitt kaffe här, provar olika sorter, ibland är det som jag vill ha det ibland inte, men alltid gott!

Kafferosteriet

2 gillningar