Utevattning under semesterresor

Har någon testat Gardenas set för att kunna vattna i krukor och rabatter när man är bortrest på sommaren? Vi har urnor som behöver vatten nästan dagligen och det är lite meckigt att hitta grannar som kan hjälpa till alltid.

Jag har en "smart" vattenutkastare så funderade på att ställa en vattenspridare på altanen som går en kvart varje kväll men känns inte helt optimalt. Hittade då Gardenas set där man drar slangar till varje kruka och sedan har en pump som schemalagt pumpar ut vatten till krukorna.

Någon som har erfarenhet av dessa?

https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/holiday-watering/semesterbevattning-med-vattenbehallare/970548801/


(Tänkte lägga denna under kategorin "rabatter" men misstänkte at ingen skulle se det roliga i det :slight_smile: )

4 gillningar

Har inget bra tips om produkterna, men granne funkar. :slight_smile:

Tills dom ohjälpsamma nötterna åker till sina somamrstugor som tydligen bjuder på högre livskvalité än att hålla mina tomater vid liv :smile:

Bara att byta ut grannarna. :joy:

1 gillning

Jag kör med liknande lösning från Gardena. Baserat på bilderna så ser skillnaden ut att vara att jag inte fått med hink i mitt kit.
Funkar klockrent. Använt för att vattna blommorna i lägenheten och på balkongen.
Den kör en gång i dygnet med start när man pluggar in den i väggen.
Gjort min lite smartare genom sätta den i en smart plugg. Mest för att kunna ha en fördröjd start. Man vattnar som regel precis när man ska åka.

1 gillning

Frugan kör pet-flaskor med någon tråd i som går ned i plantan sen. Verkar fungera.

1 gillning

Låter ju lovande! Verkar vara en enkel och smart lösning.