USB-C - lista på kablar och laddare som levererar hög ström och snabb filöverföring

USB 3.1 är en definition av hastighet, inte strömstyrka.

Vidare så kan inte en dator driva en skärm i detta nu men däremot kan din skärm driva din dator om du ansluter via USB-C eller Thunderbolt.

Tack, så är det ja. Kabeln jag har idag är något kort men funkar, ger laddning och bild mellan dator och skärm. Köpte en längre USB på IKEA, den funkar inte. Får helt enkelt titta efter 3.1 då. Långt från alla anger version på USB-C

Ja de flesta USB-C kablar som är prissatta så som IKEA är USB 2 och dessutom laddar de max 60 watt.

Se förresten min video om de olika standardsarna.

Jag provade denna kabel Webhallen.com
i min Dell U3421WE ihop med 2016 13” MBP och HP zbook 15”, båda visade full upplösning och laddade datorerna.
Så den kan jag rekommendera :slightly_smiling_face:

10 Gbit och 100 watt - precis vad man önskar från en kabel.

Kör min iPad Air som extra skärm till min MBP i7 men upplever att det laggar en del vilket jag tror beror på USB-c kabeln. Kör en Ikea kabel idag men den är både för kort 0,5m och troligtvis för låg hastighet. Tips på kabel mottages, gissar att USB 3 är att föredra?

Jag har en sån här som jag kör från skärm till en dator för bild (3440x1440), laddning och enheter anslutna till skärmen.
Inget lagg och inget krångel så den rekommenderar jag
USB 3.1 ska väl klara 4k?
https://www.webhallen.com/se/product/314038-iiglo-USB-C-3-1-kabel-1m-Vit

Tack @Bjorn glömde kanske nämna att det måste vara USB A-USB C då min MBP är från 2015 så den saknar så klart USB C.

https://www.webhallen.com/se/product/303363-iiglo-USB-C-till-USB-A-kabel-2m-Svart
Denna måste uppfylla kraven tänker jag?

Japp den fungerar det är USB 3.

Köpte en Baseus för en tid sedan. En multikabel med både USB-C och Lightning.
Åtminstone USB-C uttaget ger riktig snabbladdning. Lightning har sina tekniska begränsningar förstås:
Baseus 2 in 1 USB C Cable for MacBook Pro Cable 100W Fast Charging for iPhone 12 11 Pro Max XR 8 Plus Charger Cable Data Line|Mobile Phone Cables| - AliExpress

2 gillningar

Kan tipsa om en till Baseus produkt. En laddarplugg som stödjer de flesta laddprotokoll. Inklusive PPS som Samsungs nya S22 serie och bla Pixel 6 använder. Så den täcker de flesta standarder:
Baseus Väggladdare med Display, USB och USB-C, 6a06 | Fyndiq

1 gillning

En hjälp i djungeln med kablar är ju om operativsystemet kan informera vilken begränsning i hastighet/protokoll/laddeffekt den anslutna kabeln har. Bra jobbat ChromeOS.

4 gillningar

Smart!

Cool laddare

:man_facepalming:t2:

1 gillning

Det är nionde USB-versionen. :man_facepalming:

1 gillning

@Esse Kan du inte uppdatera med lite nya rekommendationer?

Skall kolla på det! Blev ju väldigt aktuellt nu.

Tackar! Jag har alldeles nyss sett klippet! :+1:t3: Jag är prenumerant på din kanal.

1 gillning