USB-C-hubb/adapter till MacBook Air

Nu när man har gått över till macbook air så har jag ingen hdmi-kontakt i datorn.
Vilken USB-c hub/adapter ska man ha?
Gärna en lite nätt som är lätt att med sig.

Beror lite på om du vill ha extra portar än bara HDMI, annars är det ju bara köpa en USB C - HDMI adapter

Vad du än väljer så kolla att HDMI porten uppfyller dina krav, vissa har t.ex 4k 30Hz begränsning

1 gillning

Jag kör med den här, funkar felfritt

Många andra jag har testat drar mycket batteri från datorn tyvärr.

Usb-c digital AV multiport-adapter

Som @Bjorn skriver så måste du checka om hubben stödjer 4K60Hz men om det är en 4k skärm du ska koppla in så är det bättre att koppla in den via Displayport istället.
Hdmi 4k60Hz är lite av ett hack för bandbredden i USB3 räcker inte till så där skickas signalen som Displayport till hubben som gör om det till Hdmi. Det kan fungera så där.
Hur det funkar med HDMI och USB4 vet jag inte.

Inget behov av 4k.
På jobbet har vi USB-c skärmar, men hemma har jag en äldre skärm med HDMI. Många kunder har projektorer med HDMI med.

1 gillning

Jag har haft en sån här i 5-6 år. Skönt att ha alla möjligheter att koppla in vad man vill när det behövs.
https://www.webhallen.com/se/product/267729-Satechi-Type-C-MultiPort-Adapter-4K-Rymdgra

Finns det någon uppdaterad variant? Vill ha enbart USB-C.

Satechi har massor med varianter men det ser inte ut som om någon bara har USB-C.

https://satechi.net/collections/multiport-adapters

1 gillning

Eftersom det är en Macbook Air så kan du köpa i princip vilken som helst. Är två saker som man ska se upp med. Det är dels 4k60Hz (Vilket du inte bryr dig om) och så är det hur mycket ström den släpper igenom men alla klarar det som en MacBook air kräver.
Glömde min hubb en gång när jag var upp till Jämtland så köpte den här hos Kjell för att kunna använda en gammal skärm jag har stående där. Funkar fint.

1 gillning

Har en miljon – PM:a din adress så skickar jag en.

4 gillningar

Done

Hero Stitcher GIF by LeVar Burton