UPS - vad händer?

Väntar in levererans från Apple (som skulle delas upp på två leveranser) och i måndags fick jag notis om att leverans 1 skulle komma. Ingen mer notis kom men på kvällen på UPS-hemsidan så fick jag information om att den blivit ändrad.

Så idag var den redo för ett andra försök. Men likt dagen innan så ser jag på spårningssidan att den blivit ändrad igen.

Brukar UPS göra så? Har haft turen att DHL skött mina tidigare leveranser senaste åren och det har fungerat felfritt. Vad är er erfarenhet av UPS?

Apple och UPS har aldrig strulat för mig.
Däremot strular Amazon och UPS fast de kanske använder nån budget alternativ av UPS.

Finns nog inga fraktbolag idag som är konsekventa, det blir lite olika från gång till gång. De värsta är de som skriver på sin sida att de försökt att leverera fast de inte varit där.

2 gillningar

Historiskt har det fungerat bra men jag undrar bara om man från UPS medvetet väntar in leverans nr. 2 också för att slippa åka två ggr? Det är visserligen helt fine för mig men då hade jag gärna uppskattat en viss transparens i så fall.