Uppdatering ger stabilare Google och Nest Wifi

Från sajten:
image

Google meddelade tidigare i veckan att de rullar ut en uppdatering till sina wifi-lösningar Google Wifi och Nest Wifi. Förutom att förbättra prestandan överlag så ska fler enheter kunna samsas bättre på nätverket även om uppkopplingen är sämre.

Uppdateringen rullas ut av Google och ska ge bättre möjligheter till fler videosamtal, spelsessioner samt uppkopplade enheter i hemmet. Då fler och fler har spenderat tid hemma på grund av Covid-19 har också behovet ökat av stabilare och snabbare internet i hemmet. Anslutna enheter prioriteras bättre genom snabbare förflyttning mellan de olika wifi-kanalerna i mesh-nätverket. Även deras tjänst för prioriterade enheter blir smartare utifrån den enhet du väljer för detta, med andra ord får din arbetsdator en snabbare och stabilare uppkoppling än t ex barnens YouTube-tittande.

Även säkerhet och andra optimeringar kommer med den kostnadsfria uppdateringen till existerande Google Wifi och Nest Wifi.

Källa: Google

2 gillningar

jag gillar google wifi. För 99% av befolkningen är det precis vad det behöver…

men…för 1%arna är det totalt skräp. Bara att man inte kan stänga av 2.4ghz är ju heeeeelllttt galet.

Funkar de med Sonos? :rofl:

3 gillningar

Bara på 3,1 :man_shrugging:t2:

1 gillning

Mathias…Jag älskar dig.
Men ibland så testar du min kärlek.

4 gillningar

Ett perfekt kärlekspar ska väl klar en sådan enkel sak va? :kissing_heart::heart:

2 gillningar

Behöver man inte väldigt många satelliter om man stänger av 2,4? Tycker 5 är extremt känsligt för väggar/glas.

Man ska inte vara överrädd för att 5ghz har dålig täckning. Ja 2,4ghz har bättre men nackdelarna med latency och hastighet är ett problem.
I en normal lägenhet funkar det fin fint med en AP på 5ghz.
Sedan tyvärr så finns det mycket hem automatisering som kör 2,4ghz

Men igen så är nackdelen med Google wifi att du inte kan ställa in detta

1 gillning

Så Google har färre inställningar än Apples gamla grejer? Tur att mina grejer fortfarande fungerar.

Apples grejer ersätter man med Ubiquitis grejer för bibehållen stabilitet. Planerar att ersätta min TimeCapsule med en Dream machine.

2 gillningar

Har gjort det. Kan inte vara nöjdare. :+1:t3:

1 gillning

var nog över 10år sedan jag hade med deras wifi grejer att göra. Då fanns ju knappt 5ghz

Vilken version har uppdateringen och när släpps/släpptes den?

Tror att 99% av befolkningen behöver mindre google :wink: Har ju blivit som en liten jobbig envis mygga när man ska sova…, ska vara precis överallt… sök, wifi, mikrofoner, mm mm.

Är så trött på att personer som använder google/fb mm och ej förstår 1+1… Jag fick reklam från arla precis efter vi käkat frukost… Nähä! :hugs: