Upp till 100 filmer ingår nu i Playstation Plus Premium

Från sajten:
image

Sony släpper streamingtjänst till Playstation 4 och Playstation 5 och för prenumeranter med PS Plus Premium så ingår en hel del.

Appen heter Sony Pictures Core som tidigare kallades Bravia Core och som funnits tillgänglig till Sonys TV-apparater och Xperia-enheter. I appen går det att hyra och köpa filmer men det finns alltså även en liten bonus för PS Plus Premium- och Deluxe-prenumeranter. Då det kommer ingå en katalog med närmare 100 filmer som uppdateras periodvis. Deluxe-prenumerationen är exklusiv till utvalda länder och finns inte tillgänglig i Sverige.

Filmerna kommer att vara helt reklamfria och innehåller just nu titlar som ”Looper”, ”Kingsglaive: Final Fantasy XV”, ”Elysium”, ”Resident Evil Damnation” och mycket mer. Det kommer även att finnas fler bonusar för PS Plus-prenumeranter längre fram skriver Sony. Sony Pictures Core går att ladda ned på ditt Playstation under Media-fliken.

Källa: Playstation blog

Kanske ska klargöra att appen finns på ps4 och ps5-konsoler? Eller så uppfattade jag det i mailet jag fick. :thinking:

Glömmer alltid vilket abonnemang det är jag har... Extra är det som är som gäller. Då missar jag alltså detta? Vad är PS Plus Deluxe förresten?

Yes, premium som gäller.
Deluxe plus har jag inte hört talas om

Ps Plus Premium kallas Ps Plus Deluxe i länder där Cloud-streaming inte är tillgängligt har jag för mig.

2 gillningar

Ahaaaa, tack för info :slight_smile: Och Välkommen till forumet!

1 gillning

Tack så mycket :blush:

Dom får satsa på film istället när Xbox köper företag och får in fler spel. Inget intresse av film på en streamingtjänst för spel. Bättre dom satsar på dag 1 släpp istället för filmer.