"Under vågen utanför Kanagawa" blir LEGO-konst

Från sajten:
image

Det välkända konstverket The Great Wave off Kanagawa blir en legotavla i serien Lego Art.

Lego Art The Great Wave 31208 är ett set som det ryktats om länge och nu har Legos första egna bilder kommit till ytan.

Enligt prislistor från Lego kommer The Great Wave 31208 första januari med en prislapp på runt tusenlappen. Tavlan mäter 39 x 52 centimeter och terapiarbetet består av 1810 bitar och har 18 plus på kartongen.

Under vågen utanför Kanagawa (The Great Wave off Kanagawa).

Via: Brickfinder.

1 gillning

Första LEGO-tavlan jag faktiskt varit lite sugen på!...

1 gillning

Jävligt ball faktiskt!

2 gillningar

Hur stort blir konstverket? Gör i verkligheten är de inte någon stor tavla. Jag har den som affisch (nerpackad) men då tre gånger original storleken och det gillar jag inte.

Det står i artikeln: 39 x 52 (antar att det är centimenter).

Förpackningen ja. Men vill ju veta tavlan.

I så fall är det samma mått på förpackningen och tavlan:

1 gillning

Hehe, ja min formulering där blev visst lite tokig. Är tavlan som mäter det! :slight_smile:

Håller på med World Map nu, 11695 delar, vet inte om det är terapi eller psykbryt.
Kanske denna stå näst på tur!

1 gillning

Är världskartan i naturlig storlek?

1 gillning

Från sajten:
image

Som vi har skrivit tidigare så är en våg på väg in från Lego. Det kända konstverket The Great Wave off Kanagawa har nu blivit legotavla.

Nu har Lego officiellt lagt upp härligheten på sin hemsida. Tydliga bilder gör konstverket ännu snyggare och vi ser tydligt 3D-effekten i tavlan.

LEGO Art: Hokusai – Under vågen utanför Kanagawa 31208 släpps som mycket annat lego första januari. Tavlan mäter 39 x 52 centimeter, innehåller 1810 bitar och har en prislapp på 1299 kronor.

Via: LEGO.

Galleri