Ubisoft bekräftar att "The Division 3" är under utveckling

Från sajten:


Det finns två “Tom Clancy’s The Division”-spel och både första spelet och andra spelet har varit uppskattat av spelare och tur är ju det för nu är det tredje spelet på ingång.

Det är den svenska studion Massive Entertainment som fortsatt får uppdraget att utveckla det tredje spelet och hoppas du på att spelet kommer komma snart så kan vi säga direkt att så inte är fallet. I skrivande stund håller gänget i Malmö på att bygga upp ett team som ska fokusera helhjärtat på “The Division 3” och det är Julian Gerighty som är exekutiv producent för spelet. I ett pressmeddelande säger Julian:

“Det finns bara några få spel som verkligen imponerade på mig första gången jag såg dem, och Tom Clancy’s The Division är ett av dem. Jag blev omedelbart fast, precis som många andra som är en del av vår hängivna spelarbas. Det är en ära och ett privilegium att kunna fortsätta skapa otroliga och oförglömliga upplevelser i denna fantastiska värld med de mest talangfulla teamen runt om i världen och jag kan knappt bärga mig vad som kommer härnäst”

Första “The Division” lanserades 2016 och då fick vi för första gången se ett trasigt New York som drabbats av en pandemi som har gjort gatorna tomma och fulla av ondskefulla människor. Uppföljaren lanserades 2019 och en rad förbättringar i spelet gjordes och istället för New York så kastades vi istället in i Washington D.C. Ubisoft kommer även släppa ett free-to-play-spel i samma serie som heter “Tom Clancy’s The Division Heartland och det kommer släppas någon gång nästa år.

Via IGN

3 gillningar

Instant buy!!!!!!!

1 gillning

Indeed.

2 gillningar

Mkt intressant :+1:t3:

1 gillning