igår skulle jag åka uber till flygplatsen. Appen sa det skulle kosta 40dollar och ta 12min. Det var ganska mycket kö så resan tog nästan en timma och såg nu uber hade dragit 150dollar. Är inte priset man får i appen bindande?
De får bara dra det beloppet som du accepterat, det är bindande. Ibland hoppar chaffisen av men då får man ett nytt alternativ. Då kan det vara ett högre pris men du måste acceptera det nya priset, gör du inte det kommer det ingen bil. Har du accepterat $40 så får de inte ta mer. Du kan ju se dina resor och pris i appen under aktivitets fliken. Jag tycker Uber blivit mycket dyrare om man bortser från Stockholm där det går att åka långt för lite drygt en hundring vilket är helt ofattbart. Bolt är ett mycket bättre alternativ i de städer de finns. Senast i Prag skulle Uber ha dubbelt upp än Bolt. Bokade en Bolt för halva priset och det kom en Uber och hämtade oss.
Det ska det vara, är bara att reklamera resan via appen!
Verkar skumt – har du möjlighet att lägga upp kvittot på resan här?
Jag var med om nåt liknande för typ en månad sedan. En resa som skulle kosta omkring 150 spänn, sedan körde taxichauffören fel flera gånger, så vad som skulle ha tagit en kvart tog istället 45 min. Blev sedan debiterad 350 spänn av uber. Jag anmälde resan i appen, fick tillbaka pengarna efter någon dag.