Twistboxes är takboxen du rullar ihop och bär med dig

Från sajten:
image

Stora klumpiga takboxar som tar plats vid förvaring hör till det förgångna. En svensk uppfinning, Twistboxes rullas enkelt ihop och är enkel att bära med sig.

Twistboxes är en svensk patenterad uppfinning sprungen ur en idé när entreprenören Mikael Nelderup såg en massa sportlovsbilister med takboxar på taket. Han ställde sig frågan var alla dessa förvaras när de inte används och det ledde till en idé som nu är förverkligad. Twistboxes är en takbox till bilen som kan rullas ihop och enkelt bäras med. Konstruktionen är säker och förhindrar att plasten som normala takboxar är tillverkad av spricker eller går sönder vid olyckor varpå innehållet åker ut och riskerar att skada människor.

Den nya takboxen har en lägre vikt vilket minskar bränsleförbrukningen när den används. Twistboxes tillverkas med en unik stålkonstruktion som tillåter att den rullas ihop samt i material som inte heller ger något vinande ljud under färd. Produkten patenterades i Sverige 2023 och tillverkas även här i landet då man ser fördelar ur hållbarhetssynpunkt.

Rekommenderat pris för Twistboxes är 14 995 kronor och den finns i färgerna Alpine Green, Light Up Neon, Mountain Gray, Ocean Blue, Starnight Black, Sunset Red samt White Snow. Mer information finns att läsa på hemsidan.

Källa: PRV

Galleri

En sådan borde ju alla ha med dagens drivmedelspriser! Magisk takbox som minskar bilens annars vardagliga förbrukning :blush:

1 gillning

Den här skulle jag lätt kunna tänka mig… för halva priset ungefär. Inte köpt takbox då den tar för mycket plats.

4 gillningar

Jag håller med @mrTravolta En väldigt bra idé, men väldigt dyr. I och med att jag ägnat några minuter då och då det senaste året åt att leta efter en ny bil har jag noterat att det går att hyra takboxar. Det är ju ett annat sätt att lösa problemet.

6 gillningar

Har ni missat Thule Ranger 500? Men den är bara ihopvikbar, men trevligare pris, om den fortfarande säljs.

Vi har också gjort så, hyrt takbox + räcken.
När man bara behöver box en vecka om året.

3 gillningar

Då slipper man ju även att ha en plats hemma för den de övriga 50 veckorna.

3 gillningar

Den kanske också ökar bränsleförbrukningen istället för att ha fördelen att minska den :joy:

Alla vill väl ha en chippad takbox. :joy:

Med Twistboxes spar vi ca 16% bränsle/El förbrukning! Vilket gör att du kommer längre med din Elbil​:innocent::earth_asia: just nu har vi fått ner vikten till 16 kg och även priset​:partying_face:
Forumet RentAtwistbox.com där du lätt hyrbil din takbox (lämna över den på ICA) och tjäna pengar på den!
Sorry för sent svar, missat detta reportage🙏🏽
Med vänlig hälsning,
TWISTBOXES TEAM!

1 gillning

Älskar min takbox! Haha

Kör med den på sommaren och vinter. Vår och höst får den vila.

Vintern till skidor och sommaren, för solstolar och alla sandiga leksaker. Så skönt att slippa ha dom i bilen.

Snart skidsäsong :heart:

1 gillning

Yes!:raised_hands:

Thule ranger är lite liten. Denna är 80 bred istället för 50. Den är dessutom 200 lång istället för Thules 185. Ska puderlaggen med är Thulen för liten :sweat_smile:

Ah tänkte inte så mycket på dimensionerna :slight_smile: Jah kör ju en XT Alpine själv :slight_smile:

1 gillning