Twelve South släpper trådlös CarPlay-adapter

Från sajten:
image

Om du har en bil som inte har stöd för trådlös CarPlay så går det att lösa rätt enkelt då marknaden översvämmas av trådlösa CarPlay-adaptrar. Twelve South tror att det finns plats för även dem då de nu har släppt AirFly Drive. Den fungerar precis som alla andra trådlösa CarPlay-adaptrar där du petar in enheten i bilens USB-port, ansluter till den via din mobil och sen med lite magi så har du trådlös CarPlay i bilen och slipper koppla in kabeln varenda eviga gång.

För att AirFly Drive ska fungera krävs det att du har en bil med trådbunden CarPlay eller Android Auto och vi måste säga att vi gillar designen då den är väldigt liten. Prislappen ligger på 39,99 dollar och den går att köpa på deras hemsida redan idag i ett svart eller vitt utförande.

Galleri

När Twelve Soutch släpper en trådlös CarPlay-adapter, betyder det att dom blivit så bra att dom inte laggar lite och att ljudet när man pratar i telefon är ok? Tidigare har jag mest sett okända varumärken och jag har en gammal från när dom precis började komma och den funkar men laggen är tydlig när man ska byta låt och att prata i teleon fungerar knappt.

Det kommer alltid vara någon sekunds fördröjning på alla dessa lösningar tyvärr.

Ska kolla vilken jag har om jag kan hitta det, har inget direkt lagg och telefoni funkar utmärkt.

Köpte en från Temu för 92 spänn till dotterns moppebil för två år sen, har funkat klockrent och inga problem att prata i telefon.

Köpte en till Kian i somras från Amazon för knappt tvåhundra, funkar lika bra.

Jag har en OTTOCAST Mini Dot och har samma uppfattning som @Gurra med sin att den laggar, skärminmatningar är inte lika responsiva. Jag har gått tillbaka till att använda kabel igen och då funkar allt mycket rappare.

Så kasst är det inte för mig med min från temu för någon hundring. Det enda jag märker att när jag byter låt så tar det en sekund innan det sker. I övrigt ingen skillnad mot kabel faktiskt.

Låter som dom blivit bättre sen den jag köpte 2020 (inte oväntat) men fortfarande inte klockrena. För er som faktiskt har trådlöst CarPlay, är det lika bra som kabel?

Det har nog hänt en hel del sen dess, köpte min för ganska exakt ett år sen från AliExpress för 250kr då. Har inga som helst problem faktiskt.

Jag har trådlös Carplay "native" i nuvarande Kia EV6 och trådad CarPlay i förra EV6:an jag hade.

Märker inte att det på något sätt fungerar sämre med trådlöst.

Då borde man ju kunna bygga in samma hårdvara i en adapter som är inbyggd i bilen kan man tycka.

Jag var inne på att köpa den men för helvete, lika mycket för själva frakten?! Totalt $80!

Vad är det med amerikaner och frakt? Helt jävla tappade fortfarande…

Min ottocast mini startar om hela tiden och går inte att använda.

Känns som ett lotteri

Är det inte så att kinafrakter är rejält subventionerade?

I så fall frakter överallt ifrån förutom USA. Beställer från alla möjliga ställen men det är bara USA som har priser som om de levererades med droska.

Idioti.

Åk och hämta den själv om det blir billigare. :wink:

Det blir det ju självklart inte :blush:

Tycker du att det är ett försvarbart resonemang 2026? :blush:

Är det inte så i detta fall att Twelve South har två butiker, .com och .eu och att det är meningen att man ska beställa från sin "lokala" butik?

I övrigt håller jag med om att det finns det många exempel där amerikanska bolag i princip inte tycker det är värt att skicka grejer utanför USA och dom helt enkelt tar så mycket betalt som det kostar, och det är svindyrt att skicka även med billigaste leveranssätt.

Kanske så, jag gick endast via länken här längre upp.

Jag bara drev. :face_blowing_a_kiss: