TV4 och systerkanaler släcks ner för stora delar av befolkningen

Linjär tv är, som jag tolkar det, detsamma som tablåsänd tv. Det vill säga att du bänkar dig ett visst klockslag för att se ett visst tv-program på en viss tv-kanal.

VD/TVOD är inte linjärtv/tablåtv. Det är att titta på ett program när man själv väljer att göra det. Detta sättet att nyttja tv är det enda sättet vi har använt de senaste 7-8 åren.

2 gillningar

Då ser jag linjärt, fast via appar :man_dancing:

Tips! Handlar om just detta i denna veckas podd:

1 gillning

Inga uppdateringar sedan de gick in i förhandlingsrummet klockan 14:00 i dag. Man önskar ju att man var en fluga på väggen där inne.

Nu stängde TV4/C More ner C More Play för alla Boxer/Com Hem-kunder. Verkar gå framåt i förhandlingarna. :triumph:

Jag är ju inte drabbad men ryser när jag hör Casten Almqvist öppna mun. Han skulle fan rykt ihop med Timell.

1 gillning

Även Telenor kommenterar konflikten: Efter nedsläckningen – Telenor riktar kritik mot TV4 - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

02

Till slut får man chatta med en vettig person på kundtjänst.

1 gillning

Inte utan lite “ohhh vad jobbig du är” :slight_smile:

Förmodligen! Det var en lång diskussion som jag bara tog skärmdump på slutet av.

Frågan är ju om ComHem/Boxer måste betala för kanalerna under tiden de är borta? Slipper de vilket är rimligt borde ju kunderna också slippa.

Comhem skickade precis ut:

" Com Hem och TV4 har nått en muntlig överenskommelse

Com Hem har under fredagen säkrat en muntlig överenskommelse med TV4. Det innebär att alla Com Hem- och Boxer-kunder kommer återfå TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under helgen.

Com Hem och TV4 har under fredagen återigen förhandlat och nått en muntlig överenskommelse. Parterna beräknar slutföra förhandlingarna under helgen för att Com Hem och Boxer ska kunna återuppta sändningen av TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under dagarna 21-22 december.

”Jag är oerhört glad över att vi äntligen har nått en muntlig överenskommelse med TV4. Jag förstår att våra kunder är besvikna över hur de har drabbats av detta, och vi kommer fortsätta jobba dag och natt för att få det nya grundavtalet på plats. Det är tydligt att många av våra kunder saknar TV4 och oroar sig inför julens tv-tittande. Därför känns det väldigt skönt att vi kan återuppta sändningen med några få dagar kvar till jul,” säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

Mer detaljer kring det exakta kanalutbudet följer när avtalet är sammanställt.

Med detta avtal som grund kommer sedan fortsatta förhandlingar ske gällande det totala avtalet mellan Com Hem och TV4."

1 gillning

https://m.youtube.com/watch?v=AmZdhIVLvBA

Com Hem - vi börjar sända 4:an igen, vi glömmer allt, utan er är det så kallt

Eller disco versionen, det är ju ändå helg:
https://m.youtube.com/watch?v=7ZYGyCPVwo4

De verkar sakna TV4 Fakta, TV4 Guld och TV4 Film i grundavtalet som tecknats nu. SF-kanalen och Sportkanalen finns inte längre med i Silver och Guld utan har flyttats in i C More-paket.

Verkar som man behöver koppla ihop sitt Com Hem-abonnemang med C More Play igen. :triumph:

Nu börjas de igen …

1 gillning

:grinning:

3 gillningar

Så var Telia på andra sidan förhandlingsbordet :slight_smile:

:man_shrugging:t2: