TV4 och systerkanaler släcks ner för stora delar av befolkningen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/tv4-och-systerkanaler-slacks-ner-for-stora-delar-av-befolkningen/


image

Comhem- och Boxer-kunder blir med stor sannolikhet av med TV4-koncernens alla kanaler i morgon den 10:e december vid midnatt. Det inkluderar TV4, Sjuan, TV12, fakta-och dokumentärkanalerna samt C Mores olika kanaler.

Detta efter att förhandlingar mellan Telia, som precis köpt upp TV4, och Tele 2, som inte för längesedan skopade upp Comhem och Boxer, gått i stå. Eller om vi får tro det mail som bolaget skickade ut till sina kunder under eftermiddagen, aldrig påbörjats.

Telia säger å sin sida säger till Dagens Media att ”[..]Det är mycket olyckligt att Com Hem hotar med att släcka våra kanaler som en del av sin opinionsbildning. De stora förlorarna i det spelet blir publiken. [..].

Vidare hävdar man att det är en frågan om en vanlig affärsförhandling och vem som äger bolaget ej är relevant i sammanhanget.

Tyvärr verkar Com Hem friskriva sig i användarvillkoren så man inte kan bryta avtalet trots att flera av de europeiska fotbollsligorna och SHL försvinner ur utbudet.

Återstår att se hur de kompenserar oss kunder. Kanske frivisning av Horse & Country? :neutral_face:

1 gillning

Jag har inte kommit över att de lade ner TV4 Scifi…

2 gillningar

Det är väl ingen större förlust :o

Kan man inte se tv4 via app ?

Alltså att det tillåts dessa uppköp, blir inte nån konkurrens…

Esse, är comhem tv hub gratis eller måste man betala en extra månadskostnad?

Den ingår om man binder upp sig i ett abonnemang.

Jo, TV4 Play är gratis men det är C More Play som gäller om man vill se alla TV4:s program utan reklam.

För vi har comhem silver men vi fick inte den :frowning:

Det ska gå att byta till/köpa den utan att binda upp sig också. Kommer inte ihåg vad den kostar då.

Det går att byta till den för några hundra, en bekant gjorde det häromveckan.

Cmore play kostar 139 kr i månaden
Sade precis upp mitt abonnemang

Varför gjorde du det? Du kommer få massor Kanaler om du har cmore!

Många kanaler är det men hinner aldrig titta
För flera år sedan sade jag upp hushållets linjära ip TV. Kör enbart streaming sedan dess.
Har nu Viaplay och Netflix förutom SVT play
Vill man finns ju Viafree, dPlay och TV play mfl
Till detta har jag ca 10 hyllmeter DVD och Blu-ray. Ett hundratal titlar i Google Play
Det får helt enkelt räcka :slightly_smiling_face:

Det gör det helt klart :slight_smile:

Jag betalar 249 kr/månad till Com Hem för C More Premium och då ingår största paketet på C More Play (C More All Sport) som kostar 349 kr/månad normalt.

Har tänkt säga upp Com Hem varje år men deras uppsägningsavdelning har så bra erbjudanden på största paketen på både C More och Viasat att jag stannar kvar. Blir billigare än att skaffa tjänsterna separat (om man är intresserad av sport).

Förstår inte varför folk blir så upprörda. Skulle TV4 släckas för dem, vilket sannolikt inte kommer ske, så ska de väl bara vara glada att bli av med skiten. Propagandakanal, precis som övriga delar av Public Service.

Bara för att en kanal inte är just ditt språkrör betyder det inte att det är propaganda.

4 gillningar