TV-tjänst

Jag var nog otydlig. Jag behöver inte trådat :slight_smile:

3 gillningar

Då blir det ju bara trådat till pucken, sen är set ju ändå trådlöst :smiley:

Räcker ju

Fast då kan man ju köra trådlöst hela vägen :smiley:

Dexter gillar kablar, TM levererar kabellöst. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Kablar is da shit!!! Förutom från RÖV-TM
Allt är trådat utom plattor telefoner o dator :muscle:

1 gillning

Och jag som trodde du trådade plattan. :rofl::rofl:

Alltid vid laddning :rofl::rofl::rofl::rofl:

Så du har ingen super dildo till plattan? :rofl::rofl::rofl:

Nej den e as gammal, använder den knappt
Stökig jävla platta

Kan 2st se på samma match i Dplay på olika enheter?

Ja, det går att titta på Dplay på två enheter samtidigt.

Japp

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Gammal tråd, men samma ämne dock.

Mina föräldrar ska byta från ett kabel-TV nät (som ska skrotas) till fiber.
Päronen tittar på traditionell TV och jag har usel koll på vad man ska välja.

Fungerar tjänster som Telenor Play eller Telia Play bra? Är en TV-box bättre/enklare? Måste man ha samma ISP som TV-tjänst-leverantör? :thinking:

Min upplevelse är att de fungerar (från bäst till sämst):

  1. Tele2 Play (tidigare Com Hem Play)
  2. Telia Play
  3. Allente
  4. Telenor Play

Ingen av tjänsterna har bättre ljud än stereo.

1 gillning

Såklart individuellt men min mamma gjorde samma resa. Från TV via antenn på taket till TV via fiber. Min mamma börjar närma sig 80 och jag kände att för hennes del var nog en TV-box med traditionell fjärrkontroll bäst. Inledningsvis var det många "supportsamtal" men nu funkar det bra.

Hon fick ett bra erbjudande när Telia drog in fiber så hon fick en TV-box från Telia. Arris tror jag den heter. Jag har helt annan internetleverantör men jag kan ändå "snylta" på hennes Telia Play-kanaler via Telias app på Apple TV.

1 gillning

Föräldrarna kör med Telenor tv-box via fibern. Var enklast för dem då de var vana med satellitbox sedan tidigare. De använder även Apple-TV och Tizen ibland men det är lite för krångligt för dem att hantera även om Apple TV går rätt bra.
Delar paketet med dem så jag ser på TV så jag kan se på TV via Apple TV.

Om du måste ha samma leverantör på TV som ISP beror på vilket spår du går för. Om du kör via en Telenor play eller liknande så nej. Om du kör via TV box så beror det på hur fibern är indragen. Är det ett nätverksjack så brukar man behöva en splitter och det kan ibland vara routern man får från ISP. Är det flera nätverksjack i fiberboxen så bruker det vara lugnt att ha olika leverantörer.

1 gillning

Tror det finns flera uttag i fiberboxen. Ska kolla det.
Tanken är att skaffa internet via Bahnhof och sen komplettera med en box för TV.

Hittade ett paket som passar föräldrarna hos Tele2 TV Standard - Basutbudet med de vanligaste kanalerna - Tele2
Tele2Play ingår där.

I inforutan för TV-boxen stå det:

Det enda du behöver är ett tv-abonnemang hos Tele2 och en fast bredbandsanslutning från Tele2 eller en annan leverantör.

Så det borde ju fungera. :thinking:

Mina föräldrar är 77 år, där satte jag en Mi Stick när de skrotade Boxer. Nu har de två Mi Stick och efter man installerat SVT och Cmore som de valde så funkar det bra. Har själv en så jag har kunnat ge support via telefon när man inte hälsat på.

2 gillningar