Turista i Sthlm med barn

Parkleken i Rålamshovsparken, finns även i Bandhagen (bandägen @Zop ).

Den i Bandhagen har jag spenderat mycket tid i, den i rålis är också väldigt trevlig! Gratis! Finns en en skatepark precis invid också.

Tekniskamuseet är också väldigt kul för barn.

1 gillning

Parkleken i Bandhagen är inte direkt något som lockar turister men jag har sett en del uppskattade barnteaterföreställningar med sonen där. Det finns även får, höns, grisar och kaniner.

Promenadavstånd till skateparken i Högdalen.

1 gillning

Sant! Men kul att se andra delar av stan.
Glöm inte plaskdammen där :slight_smile:

High valley, gömde jag helt bort.

2 gillningar

I alla fall rätt del av stan om @Freddeuce vill se bajenflaggor på balkonger.

1 gillning

Någon som vet om det finns 4H gårdar kvar. Vet att det fanns en i Akalla då jag bodde där

Se där, den finns kvar. Inte varit där sen 2003 så man kanske skulle visa grabbarna vart man bott

Du har även bögs gård i sollentuna!

1 gillning

Ska med familjen (tjej 8år och pojk 11år) till Stockholm i veckan.
Är det något ”nytt” som inte får missas när man är där?
Tråden har ett par år på nacken men flera saker är säkert samma, så tänker om ni har något annat guldkorn som missats här.

Paradox är ju halvnytt och mycket populärt.

1 gillning

Det måste vi ju testa :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Alla jag känner har varit väldigt nöjda med besöket. Klokt att boka tid. Även om man inte alltid behöver göra det långt i förväg.

1 gillning

Kommer nog också ta en sväng dit inom kort så också intresserad av tips

1 gillning

Vi var där förra året. Kul ställe.:+1:t3:

1 gillning

Imorgon styr vi mote den kungliga huvudstaden för några dagars turistande. Tips på bra stopp längst med vägen Göteborg-Stockholm, rv40 till Jönköping och sen E4 upp!

Vilken är bäst pizzerian i Stockholm för Napolitansk pizza?

Btw, vet ni hur många det bort i Stockholm?......en dryg miljon! :drum:

1 gillning

Meno Male tycker många men de kan ha sommarstängt.
Bara Vedugnspizza på Örby Slottsväg 48 är riktigt bra. Ligger lite utanför City, i Älvsjö/Örby/Örby Slott. Tar 10-15 minuter med bil. 30 minuter med kollektivtrafiken.

Tack! Ja det verkar som Meno Male har stängt, får kolla in den i Örby om möjlighets ges

Tack för tipset, det blev Bara Vedungspizza. Helt klart en av dom bästa pizzorna jag ätit

5 gillningar

Inte spanat in exakt var den är tidigare. Bara 2 km hemifrån. :yum:

1 gillning

Giro på Sveavägen och Bananas på Skånegatan är båda bra tycker jag. Giros gillade jag nog pizzan mer men Bananas var lite mer ”drag” på själva lokalen…