Tunna Blåa Linjen - varför grynigt?

Bara kaaaaaaaaarlek :smiley:

Precis sett båda avsnitten och vill ha mer.

Nu har vi också sett båda och jag måste vara ärlig och säga att jag noterade inte någon grynigt i dessa två avsnitt.

Serien i sig, var väl helt ok. Blair Watch-referensen undrar jag var den kom ifrån, det kände jag inte alls. Ganska bleka karaktärer dock, förutom en - Jurek, morfadern. Fantastisk karaktär och en riktigt tuff gubbe som hade helt rätt för sig om allt. Underbar.

Har också sett de två första avsnitten. Må hända att man är färgad av att man bor i Malmö men både jag och frun tyckte den var bra och ser fram emot nästa avsnitt. Referenserna de gjorde emellanåt till sociala medier var ju klockren.

Enda störiga var kanske att de var tvungna att klämma in en blivande kärlekshistoria mellan huvudpersonerna. Tyckte det kändes onödigt, men det kanske blir mer naturligt ju längre fram man kommer.

1 gillning

Framförallt utomhusscenerna!

@Esse kanske ska be någon från Elgiganten komma hem och justera in bilden. :joy::joy::joy:

hehe, ja eller byter ut den. Det är klart att komprimerad 720p uppskalad till 8K har sina begränsningar :L)

2 gillningar

Inget grynigt här iaf… får väl ge avsnitt 2 en chans också då…

Ni som inte ser att den har ett litet grynit filter bör nog köpa ny TV eller skaffa glasögon.:joy: Men jag gillar tilltaget. Märks mer in början sen vänjer man sig nog.

Serien i sig var väl okej efter ett avsnitt.

Det kanske är ni som uppfattar den som grynig som skall byta tv :sweat_smile:

Fan… jag är fast…

1 gillning

3 gillningar

Traditionellt exempel på stockholmare med nedsatt intellekt :slight_smile:

“marijuana och cannabis”
Men det är ju samma sak:man_shrugging:

2 gillningar

Är inte det ena samma som det andra fast inte tvärt om? Om du hänger med på vad jag menar :smiley:

Så är det. Växten heter ju Cannabis Sativa och av den görs marijuana. Tvärtom går ju inte. :innocent: :rofl:

Allt är inte Sativa. Det kan också vara Indica. :wink:

1 gillning

Aha! Kärt barn har många namn kanske?

Man kan dela upp Cannabis i två grupper. Indica och Sativa.
Sativa är mer energigivande och Indica mer avslappnande.
Indica växer främst i Indien och länderna runt om där på hög höjd.
Sativa i övriga världen om jag skall förenkla det lite.

2 gillningar