Tunna Blåa Linjen - varför grynigt?

Verkar vara en fantastik bra serie, Malmö och allt. Men varför i hela friden lägger man på konstgjort gryn? Verkar vara lite av mode nu för tiden att det skall se ut som att det är inspelat på analog film.

Ska se ut som om Spielberg har gjort den. :joy::joy:

Du menar att Malmö inte ser så där grynigt ut i verkligheten? :wink:

(Antagligen ett konstnärligt val för att få en mer filmisk känsla.)

Tycker den var rätt allmänt jobbigt filmad, ingen fröjd att se.

Blair Witch Project goes Malmö.

Exakt - och jag förstår det inte.

Vi tänkte se de två avsnitten nu ikväll. Trist om de har lagt på sånt mög, det är bara störigt. Det ska ju se ut som det hade gjort om man var där, inte fasen springer folk runt med grus i ögonen dagarna i ända :slight_smile:

Den var ingen höjdare överlag tycker jag, oavsett hur den var filmad. Men kolla iallafall och återkom gärna med vad du tyckte.

Gillade inte den alls. Tyckte kvalitén var kass rakt igenom. Dåligt filmad och skådespelarna är ju värdelöst dåliga… nä ett avsnitt räckte…

1 gillning

Låter kass.

Då är det som oftast då, det filmkritiker hyllar är det jag tycker är kass och ofta vice versa.

1 gillning

Kolla avsnitt 1 och skapa en egen uppfattning… men jag har varnat dig ;). Även om det är kul att det är Malmö då man själv är från Malmö-området men… nä

Absolut, jag kommer kolla. Min referens ovan var mer menad som att det är så det brukar vara för mig.

1 gillning

Tycker alla skådespelarna utom huvudpersonen är helt klockrena - bred skånska !

1 gillning

Bara kaaaaaaaaarlek :smiley:

Precis sett båda avsnitten och vill ha mer.

Nu har vi också sett båda och jag måste vara ärlig och säga att jag noterade inte någon grynigt i dessa två avsnitt.

Serien i sig, var väl helt ok. Blair Watch-referensen undrar jag var den kom ifrån, det kände jag inte alls. Ganska bleka karaktärer dock, förutom en - Jurek, morfadern. Fantastisk karaktär och en riktigt tuff gubbe som hade helt rätt för sig om allt. Underbar.

Har också sett de två första avsnitten. Må hända att man är färgad av att man bor i Malmö men både jag och frun tyckte den var bra och ser fram emot nästa avsnitt. Referenserna de gjorde emellanåt till sociala medier var ju klockren.

Enda störiga var kanske att de var tvungna att klämma in en blivande kärlekshistoria mellan huvudpersonerna. Tyckte det kändes onödigt, men det kanske blir mer naturligt ju längre fram man kommer.

1 gillning

Framförallt utomhusscenerna!

@Esse kanske ska be någon från Elgiganten komma hem och justera in bilden. :joy::joy::joy:

hehe, ja eller byter ut den. Det är klart att komprimerad 720p uppskalad till 8K har sina begränsningar :L)

2 gillningar

Inget grynigt här iaf… får väl ge avsnitt 2 en chans också då…