Jag är mest förvånad över att HTC lever.
Måste ju ha varit den tidens snyggaste telefon. Ser fortfarande hyfsat modern ut om man jämför med iPhone 5 eller Galaxy S4.
Ägde aldrig någon HTC privat, hade en HTC med Windows Mobile på jobbet och efter det höll jag mig borta. ![]()
Man kan väl säga att HTC.s DNA lever vidare i Google Pixel lurarna. Google tog väl först 50% av personalstyrkan och tillverkningen. Sen ännu mer om jag minns det rätt.
Nuvarande HTC är nog rätt litet. Mest VR glasögon och sånt.
Frågan är när kommer Trump mobilen? De som har satt in en deposition är nog rätt trötta nu.
Jag hade en HTC Touch Diamond, köptes för sommarjobbspengar ![]()
Helt klart! Hade lätt haft en likadan idag med modern hårdvara.
Och inga refunds ![]()
En sån ville jag ha men köpte aldrig någon. Blev en Sony Ericsson Xperia X1 istället, efter det blev det iPhone 4, 4s, 5, 5s, 6 Plus, 6s Plus och så vidare.
Xperia X1 hade jag en sväng också. Gillade den, just då iaf ![]()
Den var ju högst upp i näringskedjan just då. Windows Phone var ju… intressant.
iPhone var fortfarande högst upp för mig. Jag hade första iphonen, importerad några dagar efter release i USA. Telia abonnemang och man fick skicka lite datakommandon till modermodemet via terminalen på en PPC Macbook Pro 16".
Men gillade ändå konceptet av tangentbord i skärmen som man snyggt kunde glida ut.
Tror jag dreglade över den där. Köpte dock inte! Mycket snyggare än många nya mobiler!
Fortfarande ingen mobil:
Kul att Trumpen är exakt som Olof K Gustafsson.
Man kan ju hoppas han hamnar på samma ställe som Olof också. ![]()
![]()
Nu verkar de skeppas ut inom kort trots allt:
Skall bli intressant när tech på Youtube testar den ![]()
Trump Mobile uppger nu att den omtalade T1-mobilen börjar skickas ut den här veckan. Samtidigt visar deras egna villkor att mobilen kanske aldrig lanseras alls.
Flera amerikanska medier har uppmärksammat formuleringar på Trump Mobiles sajt där bolaget skriver att de inte garanterar att telefonen faktiskt kommer säljas, produceras eller levereras inom någon viss tid. Trots det har företaget tagit emot förhandsbokningar med en deposition på 100 dollar i nästan ett år.
Köpare har tidigare fått intrycket att de låser priset till 499 dollar, men enligt de nya villkoren kan både pris och specifikationer ändras innan mobilen släpps, om den släpps. Även bilder och produktdemor beskrivs som exempel och behöver inte matcha den färdiga produkten.
Ska vara en kinesisk lågprismobil, T-Mobile REVVL 7 Pro 5G för 1300 spänn på Amazon enligt kompisarna på Feber.
Hade varit skönt att köpa allihopa och elda upp dem! ![]()
Kan inte den j*eln ägna sig åt politik istället? (Inte för att han gör det bra heller)
Olof K, var ju buddy med Trump enligt honom själv (det var självklart fake också), så han kanske gav Trumpen lite inspiration och tips på gynsamma affärer.