Jag har en HP Laserjet Pro (som ska vara så jäkla bra) och har haft den i några år. Det är alltid problem med utskrifterna med ränder och färgfläckar. Lämnar in den och de sätter i nya toners fast de andra inte är slut och det funkar ett tag, sen är det samma visa igen.
Att nätverka så att det man scannar hamnar direkt på datorn fungerar inte, eller så måste man vara raketforskare för att lista ut hur man sätter upp det.
Så nu är det dags att hitta något bättre. Finns det någon bra som också inte tar hutlösa priser för toners?
Kan tänka att det är mycket så med 1900-talsprodukter. Marknaden är väl vansinnigt mycket mindre idag och lägg sedan på planned obsolescence så blir väl slutprodukten inget vidare.
Nu var det ett tag sedan jag ägde en laserskrivare, men vill minnas att många enklare laserskrivare har en trumma med rätt kort livslängd, vilket resulterar i randiga utskrifter när den är slut. På större skrivare (typ för företagsbruk) brukar man byta trumma och toner i samma enhet, men på mindre modeller är det ofta separat. Trumman kan dock kosta lika mycket som skrivaren.
Vill du ha laser rekommenderar jag i princip alltid Brother. Bra skrivare till okej priser. Var dock medveten om att du kan nolla tonerna själv, när skrivaren säger att den är slut så brukar det vara ungefär dubbelt så mycket kvar. Instruktioner finns på internet.
Vill du ha bläck så fungerar Epsons tank-modeller väldigt bra nuförtidgen. Torkade skrivarhuvuden är inte lika vanligt längre.