Tre lanserar eSIM till iPad

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/tre-lanserar-esim-till-ipad/




Operatören Tre meddelar idag att de lanserar eSIM till iPad och detta blir de först i Sverige med att göra. Det är den senaste iPad Pro, iPad Air och iPad Mini som har stöd för eSIM.

Är man kund hos Tre kan man nu beställa eSIM till sin iPhone, Apple Watch och iPad och bolaget är även först ut med eSIM till iPad och vi får hoppas att de andra operatörerna hakar på inom kort.

Oscar Otteborn, chef för konsumentmarknaden på Tre skriver i ett pressmeddelande:

”Antalet kunder som väljer eSIM har ökat stadigt sedan lanseringen förra året. Vi har också sett att många kunder nämner eSIM i våra kundnöjdhetsmätningar som en av anledningarna till varför man är nöjd med oss som operatör. Våra kunder gillar att vara först med det senaste och som utmanare drivs vi av att ligga före våra konkurrenter, det är en bra kombination.”

Via Pressmeddelande

@marten dags att byta operatör nu?

1 gillning

Bla bla bla … för dålig täckning där ja bor , svindyra e dom oxå så nää , ja ”väntar” …

1 gillning

Men telenor e ju också svindyrt… haha

1 gillning

Svin billigt ju - vi 6 st som delar på obegränsad surf = 235 kr i månaden ( 1* 569, 5 * 169kr ) delar lika superb ju !!

1 gillning

Ja de va fan billigt…

Sa ju de !! O 4g ligger mellan 80-130 jämnfört me Telia som har runt 40 o tre som ligger under 15 … tele2 har ja ej testat så ja antar att de e bäst haha :joy:

1 gillning

Låter ju kanon!

Kan man ha det installerat på flera enheter samtidigt ?
Förväntar mig inte att man kan använda det samtidigt på enheterna men vore smidigt att dela mellan 2 iPad.

Kör Tre’s eSIM på min XS som jobb nummer och ett Telenor SIM för privat bruk.

Tre har värdelös teckning där jag bor så därför blev det denna lösningen.

Vi kör oxå Telenor familj som ovan med 4 telefoner och 3 surfsim till iPad, 4G router och bilen. Dessa 3 koster 69:-/st övrigt pris som nämnts ovan och då fri surf.