Trasig garderob

Blev hängande i ett möte, så jag åker imorgon!

1 gillning

Nja, en vanlig garderobsdörr…kan den väga några kg?.

Om jag inte hittar något som passar på Bauhaus så ska jag def testa lösningen. Hur hållbar skulle du säga att den är?

Tveksamt att det håller tills de nya ägarna flyttar in. Men antingen rampamuff då eller kanske någon form av plåt du kan fästa över och under och göra infästningen i sidan med.

1 gillning

Plastic Padding har jag lagat många sådana skador med, håller rätt bra :slight_smile:

Då är det nog för tungt för tricket med tandpetare/tändstickor

En plåtbit med några hål i.

Tack för alla förslag! Jag har nu köpt Rampamuffar. Nu kommer en tummen-mitt-i-handen fråga, ska jag borra ut hållet i garderobssidan för att skruva in den?

Ja, du får borra upp rätt diameter på hålet och sen skruva in den med en mejsel i de spåren som är på ena sidan. Kolla bara så att de skruvarna som ska hålla dörren passar i rampamuffen. Och borra inte för stort hål för rampamuffen. Ska ju precis gå i

1 gillning

Tack! Känns som det finns mer här som kan gå fel än rätt. haha

Gängorna på Rampamuffen (insidan) är inte samma storlek som den gamla garderobsskruven. Behövs det också nya skruvar tro eller är det bara att “vrida på”?

Går det att skruva i dem alls? Annars får du ju åka och byta till rätt storlek

det går att skruva in ett var, sedan kan jag inte hålla emot längre. Ska titta på det ikväll igen. Uppskattar verkligen hjälpen.

Syftet med den är ju att du ska kunna dra i orginalskruven igen. Annars får du hitta en bult/skruv som har samma diameter som hålet i den du ska fästa i garderobsväggen och som går att hänga in i rampamuffen

Gängorna inne i rampamuffen är M6 eller motsvarande dvs maskinskruv. Denna typen men med rätt längd och M6 gänga

Gick det bra att skruva i rampamuff

2 gillningar

Tack. Det gick över förväntan att skruva in. Ska åka förbi och fixa skruvar idag eller imorgon.

Bildbevis kommer!

3 gillningar

Eventuellt behöver du borra upp spåret i gångjärnsplattan om M6 eller vilken rampamuff du köpte inte går igenom

Nu är jag på gång! En flerstegsraket blev detta projekt till.

Nu nya skruvar som passar👌

3 gillningar

Går du plus på försäljningen nu med allt jobb för denna satans avkomma till garderob? :laughing:

3 gillningar

Haha! Vet inte, i allt mitt joxande med dörren av och på. Så har nu de översta skruvarna börjar lossa.

Men har en lösning nu ialf! Är ej impad över Marbodals kvalitet.

3 gillningar