Upptäckte i helgen att dörrklockan var trasig. Den plingar helt enkelt inte när man trycker på den. Teknisk som jag är så skruvade jag bort den från väggen, men där fick jag ingen hjälp.
Om du kortsluter kablarna in till tryckknappen så borde det ringa i enheten där inne. Är det inte så det fungerar?
Om det inte ringer då så rör det något annat än tryckknappen som det är fel på. Ringer det så är det tryckknappen och då kan du byta den.
Det sitter batterier i själva ljudenheten inomhus. Det var de batterierna jag testade att byta. Är det dessa du tänker på? Bild längst ned.
Har alltid upplevt det lite bökigt. Antingen måste man dra ström ut dit. Vi har som en mur ut mot gatan där knappen sitter. Sedan är huset innanför muren så det är inte bara ett litet hål genom väggen. Men om... Vad rekommenderar du? Helst då batteri eller uppladdningsbar.
Kollade lite närmare på själva ljudenheten. Såg något som såg ut som en testknapp och när jag rörde den är den helt lös. Den skulle ramla ut om inte plasten satt där. Tror ni det är en testknapp? Och att den är lös borde kanske ha någon betydelse? Sorry för dålig bild men svårt att fota ensamen med en ficklampa i ena handen.
Nu har ju @xms67 en batteridriven ringklocka vad jag uppfattat det som utan någon koppling till trafo. Att driva Netatmo-ringklockan du föreslår på 4 st LR20-batteri skulle nog innebära dagliga batteribyten om det ens går.
Har det inte kommit något liknande ringklocka med bättre pris på 4 år?
Jag köpte Aqara Smart Video Doorbell G4, den går på batteri eller med extern strömförsörjning. Kör själv med batteri då det inte finns ringklockeströmmatning framdraget i mitt hud. Köpt för bonuspeng via Tibber, så nästan gratis.
Sitter alla batterierna rätt? Ser ut som ett sitter lite snett. Och så har ni mage att kalla mig omodern, jag har iallafall ingen LM Ericsson dörrklocka.
Kan batterier sitta fel? Hehe, skojade bara. Men självklart var det det som var felet.. Tack för hjälpen.
Till mitt försvar så är jag så van vid att plussidan brukar ha ett fast bleck och minussidan ett fjädrande. Men så enkelt var det ju inte den här gången såklart...
Nu plingar den som en hes elefant om jag kortsluter kablarna så imorgon ska jag skriva fast dem i knappsatsen igen och se så att allt fungerar via den också. Förhoppningsvis med en bättre signal.
Vet inte, har inte ens haft den i en månad. Tror jag läste något om fyra månaders batteritid, men när det är vargavinter eller om man är populär lär det vara tätare än så.
I huset har man en liten hub med högtalare och minneskortsplats, som drivs med en USB-adapter och kopplas till WiFi.
Om någon ringer på dörren, får du upp bild ganska snabbt då? Mina Arlokameror tar 5-6 sekunder på sig att koppla upp via Hemappen vilket jag tycker är för lång tid för att kolla när någon ringer på dörren.