Träning

Dans på en torsdag? Elakt mot oss som aldrig dansar nyktra.

Jag dansar typ varje dag. :wink:

1 gillning

Hur långt hann du på 60 min då? :smiley:

Jag vet inte. Nästa steg, fr.o.m imorgon, är att börja logga rundorna. Funderar för 100e gången på att köpa en Apple Watch. Men nöjer mig nog med en app i telefonen.

Jag började prova på gymmets löpband för två veckor sedan, det känns ok förutom i ett gammalt knä. 5,3 km blev det enligt mätaren idag.

Börja varsamt, jogga 2km per gång, typ 3 gånger i veckan. Efter någon månad kan du öka på med någon km åt gången

1 gillning

2 gillningar

Måste säga att Apple Watch är suverän som träningslokal. När jag Marathontränade hade jag en Polar med band runt bröstet för puls och en GPS och stegräknare i en klump på foten.

Långt ifrån gasellerna här i tråden. Men jag rör på mig. 4-5 ggr i vecka i 6 veckor nu. Började på 30 minuterspass.

8 gillningar

Bra jobbat! Ja det där med pulsband och gps-pod på foten var ett gissel

3 gillningar

Det lönar sig att cykla till jobbet. 🚴🏻‍♂️

7 gillningar

Bra jobbat!

1 gillning

Gjorde bra ifrån mig igår tycker jag. :joy:

7 gillningar

Snyggt!

1 gillning

Intressant runda…:grin:

5 gillningar

Alla du mötte gick på fel sida?

Är det att du är glömsk som du kommer upp i det antalet steg?

2 gillningar

Ja ja, absolut. Sedan noterade jag att de har markering för cyklar till vänster. Det leder ju till att regeln blir knepig. Tycker Stockholm har rört till det här. Antingen vill man att en regel ska följas och då får man vara lite konsekvent. Sedan har jag inte läst regeln i dess formella form. Men fungerar gör den inte.

1 gillning

Gående som använder vägrenen, körbanan eller en gemensam gång- och cykelbana ska om möjligt gå längst till vänster i färdriktningen

Trafikförordning (1998:1276) | Sveriges riksdag

Frågan är när det blir en ”gemensam gång och cykelbana”? I en normal läsning är det ju när den inte är avskild men om man ser gång och cykelvägen utmed Örbyleden så är den ganska smal och med tydliga markeringar för cykel till vänster. Menar man då att gång och cykelvägen inte är gemensam genom märkning eller har man mer latinsk fattat beslut utan att ta konsekvenserna av det och märka om?