Trådlösa hörlurar till TV-soffan

Min hustru hör en knappnål falla på månen. Så för hennes skull tänkte jag testa lite hörlurar som kopplas in till teven med någon form av laddocka och sedan skickar vidare ljudet trådlöst.

Någon som använder något liknande och kan tipsa?

Ingen egen erfarenhet men dessa Sony WH-L600 Wireless Headphones är med här https://www.youtube.com/watch?v=8N5wssPlSdE

Älskling, du vet att du kan koppla dina Airpods Max till appleTV

2 gillningar

Tänkte precis det. Men Peter vill kanske ha dom för sig själv. :joy:

Jag vet inte hur jag skall säga detta men… AppleTV är överflödig i mitt liv.

2 gillningar

How dare you!

Vad har du ersatt den med?

Ersatt och ersatt, alla appar jag använder finns ju inbyggt i teven och skulle jag mot förmodan titta på något från Apple TV+ så finns det också som app.

Bara Mini Motorways som jag saknar :smiley:

1 gillning

Fast teven kopplar man bara in på nätverket för att uppdatera firmware. I övrigt klassas den som en säkerhetsrisk.

1 gillning

Så gjorde jag också, fram till dess att Netflix appen tvärt slutade fungera på min Samsung. Testade allt (förutom att återställa tvn) så nu är det tillbaka till TV

1 gillning

Har typ Nettan på 4-5 enheter redan kopplade till teven, ja på allt utom Nintendo Switchen.

Håller med helt, meningslös produkt! Eller ja, för mig iaf.

1 gillning

Får se hur bra den kommentaren åldrats när Samsung väljer att sluta uppdatera Tizen om ett år :thinking:

4 gillningar

Återkommer om ett år!

2 gillningar

Till min Samsung q90r använder jag mina AirPod Max. Inte den smidigaste kopplingen, men det fungerar ändå hyfsat bra. Och när de väl är kopplade är det ju ett väldigt bra ljud.

För övrigt använder jag inte heller min Apple TV just nu på “huvudTVn” utan kör med apparna.

Värt att påminna om:

2 gillningar

Jag får verkligen ont i magen när jag läser(rubrikerna) i sådant där…

1 gillning

Jag står för mina animerade filmer!

1 gillning

Kanske lite dyr lösning bara för denna funktion men det funkar bra och kan användas till i stort sett alla ljudkällor man kan tänkas vara intresserad av. Man parar sina bluetoothlurar och sen väljer man vilken ljudkälla man vill lyssna på, eftersom den har HDMI ARC så får man in TV ljudet också.
https://www.hifiklubben.se/bluesound-powernode-2i-hdmi-musikanlaggning-med-streaming/blspowernode2iv2wh/
@Esse , det kan väl inte vara så att Sonos ljudlimpor saknar denna funktion :wink:

Jag kör med Sony MDR-DS6500 till min Samsung Q95T. Kan rekommendera att köra via optisk kabel mellan TV och hörlursdocka.
Tyvärr säljs inte dessa lurar längre, men borde finnas andra med optisk överföring.