Tråden som först var en protest mot dark mode-nyheter men som nu är officiella dark mode-tråden

Not much, själv då?

2 gillningar

WhatsApp kanske? Fick tydligen Dark Mode i dag. Ingen app jag använder.

1 gillning

Jamen !!! Så ska de ju va :joy::zipper_mouth_face:

1 gillning

Fick just ny design inklusive dark mode på facebook via webbläsaren.

1 gillning

Jaaaaa - då e de ”kanske ” på g till ios oxå då !!

1 gillning

Varför ”kanske” och inte kanske utan ””?

Antagligen för att markera ett ironiskt kanske och mellanslaget före andra citattecknet är nog SwiftKeys fel. SwiftKey inför alltid ett mellanslag före citattecken, vilket är en stor anledning till att jag inte använder den appen.

Skall vi byta namn på den här tråden? :slight_smile:

Japp !

Markerar ironi , där ja kommer från :relaxed:

Synd bara att de blev sjukt rörigt! Sämsta uppdateringen…

Jag skulle vilja säga att SwiftKey gör det på vartannat citattecken. Om man vet vilket som startar citatet så blir det rätt och det blir inget extra mellanslag efter det andra.

I svenskan har vi ju samma citattecken för startcitat och för slutcitat så det blir lite förvirrande för SwiftKey, till skillnad mot exempelvis för engelskan där de har två olika tecken.

RÄTTNING:

SwiftKey tar bort mellanslaget före citattecknet.

Apples tangentbord: ”Det här är ett citat.”

SwiftKey:”Det här är ett citat.”

Är med dig om andra halvan av din mening. Jag får dock bara det du skriver för vartannat tecken (även om jag håller med om att det på svenska är lite svårt att ha koll på vilket som är start resp. stopp).

Kan SwiftKey ha gjort en uppdatering som delvis förbättrat situationen (eller ska vi säga citationen)?

Edit: Postade innan jag såg din rättning.

Jag som var förvirrad. SwiftKey tar bort mellanslag före citattecken så ett citat blir ihopskrivet med det som stod innan (eftersom det antar att det är ett avslutande citattecken på engelska och inte ska ha något mellanslag före).

Gott. Då kan vi enas om att SwiftKey hursomhelst inte är helt bra. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, och låta dem fortsätta diskutera Dark Mode i den här tråden. Har rapporterat den där buggen till SwiftKey i åratal utan att få någon vettig respons.

1 gillning

Haha :+1:t2:

Har inte hunnit kolla in det mer än första titten. Men det låter inget bra.

Så nu finns det väl inga appar kvar som inte har Dark Mode