Trådbunden mus a la Magic mouse

Gillar min Apple Magic Mouse, sånär som på alla dessa täta batteribyten.

Googlat efter dito trådbunden men har inte hittat - finns det ingen sådan, motsvarande den batteridrivna?

Ser inte problemet. Det räcker med att ladda Magic Mouse i 2–3 minuter för att batteriet ska räcka en hel arbetsdag. Sedan kan man låta den ladda fullt över natten.

1 gillning

I min (eller sagt i mina, har två) sitter det två AA-batterier - som behöver bytas ut med mkt täta mellanrum.

Då behöver du bara uppgradera till en ny modell av Magic Mouse.

1 gillning

Det blev ett köp, av laddningsbar Magic Mouse.
Gillar lösningen, men... den funkar i nuläget inte lika bra som "den gamla" (ej laddningsbara Magic Mouse) när det kommer till samarbetet med musmatta/underlag.

Musmattan jag har sen tidigare funkar fortsatt utmärkt ihop med den gamla musen men - av någon för mig outgrundlig anledning - knappt alls ihop med den nya. Muspekaren rör sig då mycket svagt å ryckigt.
Har i nuläget en tillfällig lösning där en klassisk pärm agerar underlag och då funkar det utmärkt.

Någon som har en förklaring/lösning på detta?
(Defekt, reklamation?)

Vad har du för underlag?
Jag har använd båda två på en tygmusmatta utan problem.

Kan finnas på AliExpress med tråd:
Usb Wired Optical Mouse For Apple Desktop Computer Notebook Frosted Cute Mouse 1000dpi Office Dedicated - Mouse - AliExpress

Använder folk musmatta idag? :slight_smile:

2 gillningar

Absolut!

1 gillning

This!

1 gillning

Alla gamers :slightly_smiling_face:

Jag använder det så att musen låter mindre. Jag tycker det låter förfärligt högt om man åker framotillbaka med musen utan musmatta. Bara jag som är så?

Jo, men de har ju julbelysningen framme året om också så :wink:

1 gillning

Så är det helt klart. Ser man på grabben så är det mycket RGB :blush:

1 gillning

Jag har aldrig tänkt att det skulle låta något extra, delar rum på jobbet, kollegan kör matta, men han är 40+ och allmänt gubbgrinig också :nerd_face::joy:

Funkar som sagt utan problem tillsammans med den äldre.

:thinking:

Man är ju inte född i farstun. :joy:

1 gillning

Jag byter musmattan relativt ofta. Har du provat att tvätta din om du inte vill byta?

Ja, musmattor blir rätt nasty efter ett tag. När de börjar "fransa" sig i kanterna är det dags att byta. Knappt värt att hålla på och tvätta dem, musmattor är ju extremt billiga, så varför snåla?

1 gillning

Nä det är ju ingen pengafråga. Skall titta i gömmorna - men det som fick mig att dryfta frågan här i forumet var då primärt att det inte funkar med den nya (uppladdningsbara) Magic Mouse men med den (många år) gamla (AA-batterier).
Månne annan konstruktion, även gällande de ”bitarna” (”avkänning” av underlaget).