Tjänster som Borderlinx, vad gäller idag?

När Apple Watch lanserades så släpptes den inte direkt i sverige utan det var på de större marknaderna först, bl a UK. Jag köpte då flertalet klockor via Apple Store UK och skeppade dessa till mig med hjälp av Borderlinx.

Jag är nu, trots det bedrövliga med avsaknad av svenskt språkstöd, lite sugen på att köpa och testa en HomePod Mini i vårt hem som annars består av enheter som använder svenska.

Så, hur ligger det till idag? När jag nu browsade in på Borderlix site så lyckas jag inte ens hitta möjligheten att logga in. Kan ni hitta den om ni går till deras site? Jag har ju ett befintligt konto. Deras FAQ visar hur man registrerar sig men inte någonstans på deras site hittar jag hur en användare sedan ska kunna logga in.

För övrigt, vilka företag levererar samma typ av tjänst idag? Det kanske är någon annan än Borderlinx som är “the shit” numera?

Jag hade satsat på Frankrike eller Tyskland för att få rätt kontakt. Tänkte leta upp en sida som skickar till SE. Annars får jag skicka till någon bekant där som skickar vidare till mig.

Borderlinx är nerlagd dessvärre.

Du har ju mailboxde.com från Tyskland och https://www.myukmailbox.com/ från Storbrittanien (lär ju vara övergående när det blir tull från UK)

Aha, där har vi det. Tack för info, då är det bara att skrota dem då.

Men Tyskland säljer väl inte HomePod idag och kommer väl inte heller att sälja HomePod Mini? Eller jag är ute och reser?

Tyskland har absolut HomePod! Även Klein HomePods!

Jag såg precis detta nu på deras site också, det trodde faktiskt inte jag :slight_smile:

Varför låter då snacket kring att utebliven lansering av HomePod i Sverige är pga att Apple är “hemmablinda”, det är engelska som prioriteras, de är sämre på övriga språk etc etc. Klarar de tyska och kan lansera produkten där så klarar de ju svenska, för bövelen. Nu har jag ännu mindre förståelse för att produkten inte finns i sverige än…

Förresten, en kanske fundamental fråga :

Är det fortfarande ett måste att använda sig av en sådan tjänst som Borderlinx hade och som mailboxde.com fortfarande erbjuder? Kan man inte idag köpa en produkt på t ex Apple Store Tyskland och få den levererad till en svensk adress? Eller de blockar detta fortfarande?

Homepod Mini kommer nog finnas på Computersalg precis som den gamla modellen. Med snabb och fri frakt utan krångel och rätt anslutningspropp. Danskarna gillar att få sälja saker.

Sant men det kommer nog ta ett tag. Är man hi’ed så vill man ju testa dirr :smiley: