Tips på snygg slingväska

Nu börjar vår och sommar närma sig och därmed mindre utrymme i fickorna. Jag söker tips på lämpliga slingväska (slungväska?). Den ska vara liten och smidig över axeln och ha plats för telefon, mindre plånbok, solglasögon, nyckelknippa och kanske en powerbank.

Magväska / becknarväska går fetbort. Den ska alltså hänga på ryggen.

Smaken är såklart personlig men skicka gärna era personliga favoriter för inspiration

Här kommer ett exempel från Waterfield

Det där är ju ett erkänt svårt område att navigera i :grin:

Är den väskan verkligen något man har på ryggen?

Mina egna tankar går åt det här hållet.

flintronic Axelväska för män, vattentät messengerväska med justerbar rem, lätt arbetsväska med flera fickor, crossbody-väska för arbete, shopping, skola, resor, daglig användning Amazon.se

1 gillning

ja kör denna , perfekt stl för mig bra kvalitet :ok_hand:t2:

Snygga, men de är nog snäppet för stora för mig

Har något liknande som jag köpt utomlands.
Riktigt nöjd och skönt när det är lite stabilitet i väskan.
Även ett litet fack på utsidan med dragkedja för snabb åtgång till mobil/plånbok/pass.

Har använt en sådan här i två somrar nu:

Har den över axeln, eller spänner fast den på en större ryggsäck.

Har också haft den runt midjan under regnjackan :face_with_peeking_eye:

Finns i en mindre variant.

1 gillning

Jag har denna:

Långt ifrån stilen som efterfrågades.

Med en sådan väska ser man ju ut som drogförsäljande ungdom

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/men/bags-for-men/messenger-crossbody-bags-for-men/ophidia-gg-shoulder-bag-p-59812796IWT8745?gclid=Cj0KCQiAgaGgBhC8ARIsAAAyLfH5KId0ZaEC0aaQwZWKS9e7Vnyf1Ykw79_yfbbMkJcqeBTJ6ki7nRMaApCAEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jag har en Herschel sling bag som jag är riktigt nöjd med. Liten men bra utformad så den sväljer mycket om det behövs,

Såg dessa häromdagen;

Den väl blev jag sugen på, kostar ”gratis”

https://www.joom.com/sv/products/614ebb26dccfe7016ad3d982?currency=SEK&variant_id=614ebb26dccfe7da6ad3d985&utm_ticket=acc9e931-d13a-48bf-9092-c7fec0b3a628&gsAttrs=eyJyZWdpb24iOiJTRSJ9&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=googledp_(18805920666)&gclid=Cj0KCQiAgaGgBhC8ARIsAAAyLfHLs3oDbNpEEhETE76TzEGImWGC1KJx0PyEH1Qi5FuOx0JJb24Ncb8aAghuEALw_wcB

Oooohh! Var inne på DB igår men måste missat. Den första är klar favorit

1 gillning

Den ser bra ut!

Slingväska är ett finare ord för becknarväska. :rofl::rofl::rofl:

4 gillningar

Beställde en sån här, den var nice.

Man passar inte in som becknare med den tyvärr.

1 gillning

Kan funka om bäraren ser ut som de gör på plattan. :joy::joy::joy:

Snart är väl denna tillbaka *ryser

3 gillningar

Dessa kallades för bögslunga när de var i ropet, men så får man väl inte säga idag? :joy::joy::joy:

4 gillningar