Behöver bunkra upp med lite t-shirts för hemmabruk och är trött på alla tunna, sladdriga och genomskinliga t-shirts med fula tryck. Har ni några tips på t-shirts som är prisvärda men håller lite bättre kvalité och inte är så tunna och inte känns så billiga?
Jag köper en basic t-shirt från Uniqlo, tycker det är prisvärda för den kvalitén dom har.
Numera kör jag enbart Lager157:s premium T-Shirts. Deras Basic är skräp men denna modell med tanke på prislappen har jag gillat starkt senaste året. 2 för 100:- just nu.
+1 på Uniqlo. Bra kvalitet till bra pris.
Förr brukade jag köpa Hanes Beefy T: Amazon.se
Tack för era tips! Ska kolla in dem ![]()
Dressman har rätt mycket att välja på. Brukar passa på när de har kampanjer då och då.
Vilka kör ni från Uniqlo?
Är det Airism man ska ha?
Jag tycker deras Suprima Cotton är en trevligare "vanlig" t-shirt: Unisex 100% Supima Cotton T-Shirt | UNIQLO SE
Sen kör jag Heattech V-neck unders skjortor på vintern. Men's HEATTECH Crew Neck T-Shirt (Short Sleeve) | UNIQLO SE
Köper massor av billiga "lite roliga" tshirts. Just på denna sak är jag mer för kvatitet före kvalitet. Vissa håller förvånansvärt braför en hundring.
En klassiker:
Dessa gillar jag
Har helt gått över till Lager 157 för t-shirtar och basic plagg för hemmabruk.
Tycker deras basic t-shirtar för 30 kr (!) är sjukt prisvärda. De krymper något i tvätten så ha med det i beräkningen.
Jag är i en period då jag skalar bort krimskrams som märkeskläder ur mitt liv.
Ett helt sjukt tips är ju dressman(
) och deras Premiumserie Jag har det senaste året köpt ett antal T-shirt av i den serien och de är otroligt bra. Någon leverantör måste ha förhandlat bort sig då både material och passform är långt över priset. Bommulskvaliteten är något extra.
Yep, dom är nice.
Det är supima cotton som jag gillar bäst. Airsim har något syntetiskt lager i sig, brukar föredra ren bomull.
Själv försöker jag gå åt andra hållet. Eller ja, märkeskläder där man betalar för märket är jag inte intresserad av. Men t-shirtar för 30 kr är lite svårsmält. Kläder som är så billiga att de måste vara slit och släng-kvalitet i kombination med sweatshop undviker jag så gott jag kan.
Tycker att det är tråkigt att handla kläder, så försöker så gott jag kan välja kvalitet, hållbarhet och tidlöshet när jag väl handlar.
Jag håller i princip med dig. Men om jag inte kan känna eller se någon skillnad på en T-shirt för 200 kr och en T-shirt för 30 kr föredrar jag den senare.
Även märkeskläder tillverkas ju i låglöneländer av arbetare med lika låg lön. Så i praktiken betalar man för märket.
Helt med dig! Kör också dessa och har gjort i många år, de äldsta håller fortfarande!
Ja, absolut kan det vara så att en t-tröja för 200 kr har samma produktionskostnader som en t-tröja för 30 kr, men säljs med större marginaler i slutledet. Så det är ju inte helt enkelt att som konsument hålla tungan rätt i mun.
En hel del tillverkare har produktion i EU numer. T-shirten jag har på mig just nu är tillverkad i Portugal. Absolut inte perfekt, men betydligt högre lägstanivå inom EU jämfört med t ex Bangladesh både vad gäller miljö och arbetsvillkor.
Ja jag har en bekant som är väldigt V eller MP, vet inte exakt men hög moralisk svansföring kring miljön etc..Men köper T shirts från Temu.![]()