Jag skulle vilja köpa några små men bra batteridrivna LED-lampor som styrs av egen rörelsesensor. Har ni några tips på bra sådana? Att hitta några är ju inte så svårt, att hitta några bra är ju lite svårare.
Vad är bra? Det är helt subjektivt, men de ska tändas snabbt, ha schyst batteritid och hålla en stund utan att gå sönder. De får gärna ha en bred ljusbild, inte smal och riktad.
Tänkte du för utom-/inomhus?
I första hand inomhus, sedan om de har en lite bättre IP-klassning är det ett plus.
Ok, då går jag bet. Har lite erfarenhet av BPs strålkastare men dom tror jag inte du har någon nytta av.
Har en sådan här i en garderob, funkar helt okej. Billig. Gillar nog inte vatten.
Det här är ett exempel på något som har allt jag vill ha, på pappret. Liten, rörelsesensor, batteri och ljussensor som gör att den inte sätter igång på dagen.
Intelligent rörelsedetektor LED-lampa garderob badrumskåp etc (malmoteknik.se)
Sätter upp den på listan.
Har några såna (länk), men har bytt ut i bl.a. trappen till dessa som istället är uppladdningsbara. Funkar toppen.
Har ett gäng extra så säg till om du vill att jag skickar en på posten så du kan testa om det funkar för dig.
edit: Har båda varianterna såg jag nu, så du kan få en av varje.